۰۴۱۷۱۵۲۳۳۶-news
گروه  موسیقی داروگ به استقبال  کنگره بین المللی سربدارن آمد.
رضاسیدنیا،سرپرست گروه موسیقی داروگ در خصوص کار هنری خود بانام ” طنین فریادرستم در آوا و نما”به خبرنگار ما گفت:از آنجایی موسیقی ایران در روایت بخش‌های داستانی ادب پارسی همواره دست به عصا و خودارانه عمل کرده است و داستان گویی، موسیقی را بسیار محدود کرده و به خدمت تمام عیار خود وا می‌دارد.
وی افزود: بنابراین لحن‌های آوازی عجین شده با غزلیات ادب پارسی تا به امروز نتوانسته کارائی کافی برای ادای داستان‌های ملی ما را از خود نشان دهد، این موضوع ما را بر آن داشت تا با نگرشی نو و با تلفیق موسیقی با تئاتر، شاهنامه خوانی و ورزش‌های پهلوانی این اثر را تهیه کنیم و این نقیصه کهن را تا حد توان برطرف کنیم.
روایت رزم رستم و سهراب با محوریت موسیقی
حمیدرضا سیدنیا که عضو درجه یک خانه موسیقی ایران است در تشریح کار جدیدش می‌گوید: در این اثر آئینی هنری هنرهای موسیقی حماسی، تئاتر، شاهنامه خوانی و ورزش‌های پهلوانی با محوریت موسیقی دست به دست هم داده‌اند تا داستان رستم و سهراب که یکی از مهم ترین داستان‌های ملی ایرانیان است را  روایت کنند.
وی با بیان اینکه لحن‌های آوازی زورخانه ای به کمک نغمه‌های دیرین آوازی ایران می‌آید می‌افزاید: بازیگران باستانی کار با نزدیک شدن به هنر نمایش و تلفیق حرکات ورزش پهلوانی و باستانی با صحنه‌های کلیدی رستم و سهراب به روایت موسیقیایی این داستان عینیت بخشیده است.
سیدنیا که در این اثر هنری نوازنده دف است در ادامه می‌گوید: مبنای هم‌آوایی این هنرها نباید جلوتر از موسیقی و آواز حرکت کنند بنابراین از روایت مستقیم نمایشی پرهیز شده و تنها به بازسازی غیر مستقیم بخش هایی از داستان در بازی ورزش کاران اکتفا شده است، هنرمندان در این روایت تکیه بر امر تداعی مخاطبان دارند که این نقش مکاشفه گرانه مخاطب هم کاری نو است.
وی در ادامه گفت:گروه موسیقی”طنین فریادرستم در آوا و نما” با تلفیق سه هنر (ورزش باستانی، نمایش و موسیقی) دست به دست هم دادند و با استفاده از۲۵ابیات اشعار رستم وسهراب با هنرنمایی ۷تن از موسیق دانان این فعالیت هنری حماسی را به اجرا در اورند.
اعضاء موسیقی طنین “فریادرستم در آوا و نما” به سرپرستی حمیدرضا سیدنیا، سعیدسیدنیا(کمانچه وبربط) احسان نادریان ( دف و خواننده) سیدمجیدنقیب زاده (ضرب باستانی و خواننده) عباس دروکی (ضرب باستانی) محسن گلستانی زاده باستانی کار (نقش رستم) مرتضی گلرخ باستانی کار (نقش سهراب) ایفای نقش میکنند.
طراحی حرکات پهلوانی توسط  مرتضی گلرخ و مشاوره ادبی گروه برعهده میلادچشمی می باشد.
لازم به ذکراست،گروه موسیقی داروگ با هدف شناساندن هنراصیل موسیقی ایران در ۴بخش کوبه ای، سنتی،ستارنوازان و موسیقی کودکان از سال۱۳۷۸با شرکت و اجرا در کشورهای (سوئیس، چین، تایلند، کره جنوبی، تاجیکستان، مقدونیه و افغانستان) توانسته است  هنراصل ایران را به دیگر مرزهای جغرافیایی صادرنماید.