images
همزمان به برگزاری کنگره بین المللی سربدارن ،شب شعر” از تبار باران” با حضور شاعران برجسته شهرستان سبزوار و دوتن از شاعران نام آوازه کشور در دانشگاه حکیم سبزواری با حضور اساتید،هنرمندان و دانشجویان برگزارمیگردد.
مشاور ویژه دبیر کنگره سربداران از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری  از جمله برپایی شب شعر سربداران همزمان با برگزاری کنگره خبر داد.
سید نوراله رضوی دبیر هنری کنگره سربداران در  نشست ستاد اجرایی این همایش با اشاره به برنامه های هنری متنوع در آیین برگزاری کنگره سربداران ،گفت: نظر به تاثیر گسترده حرکت سترگ سربداران بر فرهنگ و هنر این خطه، کمیته هنری کنگره بنا دارد با رجوع به این داشته های فرهنگی-هنری، آیین ها و سنتهای کهن به جای مانده از دوره حکومت سربداران و گنجاندن این اندوخته های غنی در آیین برگزاری کنگره، در راستای نشان دادن سبقه فرهنگی  و پتانسیل بالای هنری شهرستان گام بردارد.
مشاور دبیر کنگره  در ادامه از برگزاری مراسم شب شعر سربداران  در حاشیه برگزاری کنگره خبر داد و افزود: نهضت شیعی سربداران از آن رو که اولین قیام تمام شیعی ایرانی بود که منجر به تشکیل حکومتی شیعی  مذهب درکشور شد تاثیرزیادی بر بسیاری از حیطه های فرهنگی و ادبی و سیاسی تاریخ ایران داشته است. یکی از این حیطه ها که همواره مورد پژوهش و توجه بسیار بوده است حیطه ی ادبیات فارسی است. سربداران با داشتن رویکرد مثبتی که نسبت به شعراء زمان خود داشتند توانستند در زمینه هنر و ادبیات ایران تأثیرات عمیق و طولانی مدتی برجای گزارند، که این آثار را  می توان به وضوح در اشعار شاعران بزرگی همچون ملک شعرای بهار مشاهده کرد، با توجه به این نکته  کمیته هنری کنگره تصمیم گرفت با دعوت از شاعران برجسته کشوری مراسم شب شعر سربداران را برگزار کند.
وی تصریح کرد: باید بدانید حجم برنامه های هنری در این مراسم بسیار بالاست  اما باتوجه به سابقه خوب و طولانی دانشگاه حکیم سبزواری در برگزاری همایش ها و جشنواره های فرهنگی و هنری  در سطح کشور ما نوید برگزاری مراسمی فاخر و هنری با برنامه های متنوع و متفاوت را به اندیشمندان، علاقمندان و هنردوستان می دهیم.
دبیر هنری کنگره تصریح کرد: با توجه به پتانسیل و توانمندی بالای هنرمندان شهرستان، بخش مهمی از برنامه های هنری این مراسم برعهده هنرمندان خطه ی سربداران  است که این مهم فرصتی ارزنده و بی نظیر ی برای جامعه هنری شهرستان می باشد تا قابلیت های خود را در این عرصه ی بین المللی به منصه ظهور برسانند.
نام این شب شعر برگرفته از رباعی معروف دکتر سیدحسن حسینی است که بیشتر اشعارش با مضامین حماسی و انقلابی سروده شده است.

 سبزیم که از نسل بهاران هستیم

پاکیم که از تبار باران هستیم
دور است ز ما تن به مذلت دادن
ما وارث خون سربداران هستیم

محمدکاظم کاظمی و مصطفی محدثی خراسانی از شاعران کشور و آقایان :شنوایی،فرامرزی، دولت آبادی، اقتداری،نصر،دلبری،جعرفی نسب و خانم معصومه عباسی از شاعران برجسته شهرستان شب شعر را همراهی میکنند.

زمان :چهارشنبه ۱۳۹۴/۹/۲۵ ساعت:۱۹

مکان: دانشگاه حکیم سبزواری – تالار دانشکده نفت

سرویس ایاب و ذهاب ساعت۱۸/۳۰ ایستگاه دانشگاه حکیم (میدان فهمیده)