photo_2016-02-01_12-12-09
روزهای خاطره انگیز بهمن ماه۵۷،با تمام ماندگاری که در اذهان عمومی دارد اینبار با حضور معاونین،اساتید وکارکنان دانشگاه حکیم سبزواری به منظور پاسداشت از این روز حماسی با زیارت و غبارروبی مزارشهدای گمنام،در تاریخ۱۲بهمن ماه۱۳۹۴یادگاری دیگر را به ثبت رساند.
تجلیل از خانواده معزز شهید صانع زرنگ به عنوان اولین شهید راه انقلاب در تاریخ شهرستان سبزوار مهمترین و از شاخص ترین برنامه صبحگاهی جامعه علمی دانشگاه حکیم سبزواری بود.
در این جمع حماسی معاون سیاسی پیشین گروه مهندسی ۴۷ سلمان نیروی زمینی،ضمن تبریک به مناسبت این روزبزرگ افزود:شهدا کسانی بودند که در لحظه خطر از همه لذت های دنیوی گذشتند و به دعوت امام خمینی(ره) لبیک گفتند و برای همیشه در تاریخ جاودانه شدند.
اقتدار کشور ما به خاطر استقامت و وجود روح شهادت در بین مردم است وخداوند هم پاداش استقامت را حیات طیبه ابدی قرار داده است.
IMG_3512
وی در ادامه بیان داشت،خون شهیدان و صبر و بردباری خانواده های معزز آنان، عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان به ارمغان آورد.
سرهنگ دیواندری افزود: اگر رشادت های شهیدان، جامعه ایثارگری و خانواده معظم شهدا نبود ما هرگز این عزت، سربلندی و آرامش را نداشتیم.
وی همچنین بر ضرورت بصیرت افزایی و آگاهی های عمومی تاکید کرد و افزود: امروز هجمه دشمن ارزشهای انقلاب را هدف گرفته است و ما وظیفه داریم به عنوان سر بازان ولایت همیشه و در همه حال گوش به فرامین رهبری باشیم و در این برهه حساس از زمان، بصیرت افزایی را در میان جامعه در برنامه های گوناگون افزیش بدهیم .
این رزمنده در ادامه پیروزی‌ها و عزت کنونی ملت ایران را مرهون جانفشانی‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست و گفت: شهدا با نثار خون خود و جانبازان و ایثارگران با جانفشانی و رشادت‌های فراوان توانستند حقانیت ایران اسلامی را برای همیشه به جهانیان ثابت کنند.
وی افزود: نسل کنونی و به ویژه جوانان باید راه شهدا، جانبازان و ایثارگران را ادامه و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهند.
لازم به ذکراست علاوه بر شروع زنگ انقلاب در صبحگاه کاری دانشگاه حکیم سبزواری،برنامه جشنی به همت حوزه فرهنگی و اجتماعی وبا همکاری دفترنهادساعت۱۸درتالارشریعتی برگزارمیگردد.