۳۰۴۸۸۷_۴۵۸
برخی مورخین ایام شهادت حضرت زهرا(س) را چهل روز و کسانی دیگر این مدت را شش ماه بعد از وفات پیامبر (ص) ذکر کرده اند. همچنین در روایاتی که از ائمه (ع) به ما رسیده است دو تاریخ ذکر شده است که بسیاری از علماء شیعه تاریخ ۹۵ روز بعد از رحلت پیامبر را معتبر تر می دانند.
به همین منظور،معاون مدیرفرهنگی سیدمهدی دلبری متنی را جهت عرض تسلیت با آستان مقدس امام زمان (عج) و جامعه دانشگاهی ارسال نموده است که در ادامه این متن را می خوانیم.

بار دیگر، تجلی نور آسمانی ستاره ای از اختران اقلیم عشق الهی، به یکباره از صفحه گیتی محو گردید و ابرهای غمبار مصیبت بر آسمان دلهای شیدائیان سایه افکند. شالوده هستی شیفتگانی که از فیض وجودش ؛غرق عشق و سرور بودند از هم گسیخت.
بلبلان وادی عشق دیگر، جز غزل جدایی و نوای بی نوایی نمی سرودند. کائنات عالم وجود همه سر به بالین غم فروبرند.
نوعروسان چمن که با روی گشودن آن گل رعنای الهی، جامه رشک به تن چاک زده و از شرم چهره خود را زیر بالین های سبز خویش پنهان کرده بودند، با خزان او دیگر تاب حیات نداشتند و پژمردند.
ابرها هم گریستند. ماه که نظاره گر این ماتم عظیم بود قامتش خمید.
جام دل دلسوختگان از درد والم، به لب آمد واز حسرت این غم جانسوز شکست.
آری مصیبتی بزرگ جهان را فرو گرفت و ام ابیهای پیامبر (ص) چشم از جهان فروبست، کسی که پاره تن پیامبر(ص) بود و همدم و غمگسار علی(ع).
فاطمه(س) آن شهیده معصومی که هنوز بر فراز اندیشه بزرگ مردان جهان سیر می کندو زیباترین تفسیر رسایش که “فاطمه ،فاطمه است “نیز به زیبایی کمال او نیست.
چه مصیبت حسرت باری، دخت نبی اکرم (ص) و سیده زنان در عالم، با روحی رنجور و دلی مالامال از عشق به حق، به لقای پروردگار خویش شتافت.
مصیبت جانگداز بزرگ بانوی اسلام و اسوه بانوان جهان بر شیفتگان و سوگواران حضرتش تسلیت باد.