عکس جدید
معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم،این ماه را فرصتی طلایی برای مردم به خصوص جوانان عنوان کرد.
دکترکشاورز،ضمن ارج نهادن به کرامت و بزرگی این ماه،گفت:کربلا یک حادثه تاریخی نیست بلکه تکمیل کننده و روشن کننده اهداف عمیق زندگی انسان ها در تمامی ادوار است.
وی،با اشاره بر داستان حر که توسط امام حسین (ع)راه آزادی را انتخاب نمود، اشاره کرد و گفت: در ایام ماه محرم،انسان هایی در طول تاریخ بشر با توسل به خاندان اهل بیت (ع) و نوکری اباعبدالله،توانستند سعادت دنیوی و اخروی را برای خود به ارمغان بیاورند.
۱۴۵۱۹-۵۴۳۳۰
حجت الاسلام کشاورز،سپری کردن این ماه را بدون کسب معرفت،از زیان های بزرگی عنوان کرد که می تواند برای سال ها انسان را از درک معنویات و طی کردن ره صدساله باز دارد.
این استاددانشگاه یکی دیگر از معارف این ماه را کسب عزت نفس بیان و خاطر نشان کرد:محرم بهترین شیوه زندگی , بهترین مردن و بدرود گفتن دنیا را می آموزد.
به طوری که این انسان در برابر متاع دنیا،حتی اگر جان او را بگیرند حاضر نیست عزتش خدشه دار شود. از این روست که وقتی امام حسین(ع) در برابر ظلم و کشته شدن عزیزانش قرار گرفت، مرگ را برزندگی ذلت بار یزدیان ترجیح داد.
وی همچنین،نقش جوانان را در این ایام بسیار پررنگ دانست و گفت:شرکت در مجالس روضه و سخنرانی،فضاسازی،تبلیغات و اطلاع رسانی،باعث می شود جوانان از بسیاری آسیب های اجتماعی مصون باشند.چرا که روح و قلب جوانان را تحت شعاع قرار می دهد.