رمضانی
مدیراجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری،در نشستی کوتاه با خبرنگار ما در خصوص اهمیت دادن به مقوله زندگی دانشجویی در تمامی ابعاد اجتماعی،رفتاری و اخلاقی به ویژه ضمن اشاره بهمعضلات خوابگاه های دانشجویی به خصوص در مورد خوابگاه های دختران گفت: با توجه به اینکه برخی از مدیریت خوابگاه ها به بخش خصوصی واگذارشده است،متاسفانه شاهد درصد بالاتری از ناهنجاری های دانشجویی هستیم.تاکنون بیش از۳۰درصد از خوابگاه ها به بخش خصوصی واگذارشده است که تحت نظارت مسئولین دانشگاهی نمی باشد.
دکتررمضانی،آسیب های اجتماعی را از بدو ورود دانشجو تا پایان سال تحصیلی از مهم ترین مسائلی عنوان کرد که همگام با فشار درسی،با دانشجو همراه است و اگر دانشجو نتواند با آنها مقابله کند،فردی نامتعادل و بی اخلاق در جامعه شناخته خواهدشد.
وی، رواج فرهنگ های غلطی چون: رواج بی حجابی،اعتیاد،روابط نامشروع،مصرف دخانیات الکی،افسردگی،کمبود عاطفی،سوء تغذیه،تضاد طبقاتی را از جمله مسائلی عنوان کرد که به دور از چشم خانواده ها و به علت عدم اعتمادبه نفس و ناتوانی در بیان کلمه”نه”، برای دانشجویان به خصوص دختران به وجود می آید.
ولی اله رمضانی،در ادامه افزود: تیم پژوهشی حوزه اجتماعی به مدت سه سال است که با طرح و توزیع سوالت ژرفانگر و فعالیت های مشارکتی و تحقیقات میدانی،توانسته است به داده های قابل توجه ای دست پیدا کند که تا۳ماه آینده به صورت مقاله و یادداشت های ارزشمند در اختیار مسئولین دانشگاه و وزارت علوم قرار خواهد گرفت.
این استاددانشگاه از برگزاری کارگاهی با موضوع “بررسی و آشنایی با معظلات دانشجویان” ویژه حوزه فرهنگی خبرداد و گفت: ما از حرف های کلان خسته شده ایم و به نکات ریزاجرایی،منسجم و راه بردی نیازمندیم.