۰۱۲
معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری با توجه به فرارسیدن ماه محرم،و با توجه به تلاش در جهت ترویج فرهنگ عاشورایی در دنیایی که فرهنگ های بیگانه جای خود را به الگو ها و اعتقادات ما داده است،با ابتکاری جدید،تعدادی از عکس هایی که توسط دانشجویان و هنرمندان سبزواری از مراسم هیئت سینه زنی،زنجیرزنی در شهرستان و دانشگاه در بایگانی آثار هنری وفرهنگی معاونت وجود داشت و با توجه به توصیه معاونت فرهنگی در خصوص صرفه جویی در اموال بیت المال و زمان،توانستیم نمایشگاهی را برپا کنیم و حال و هوای آن روزهای معنوی را برای جوانان امروز تداعی کنیم.
معاون مدیرفرهنگی در این باره گفت: ماه محرم تنها  شیون و زاری نیست،بلکه فرصتی است تا از کوچک ترین اتفاقات و رویدادهایی که برای عرض ارادت به امام حسین (ع) و یارانش در گوشه گوشه شهر اتفاق می افتد،نگاهی عمیق و تامل انگیز داشت.
دلبری،عکاسی را به عنوان یکی از بهترین راه های ثبت مهم ترین وقایع معرفی کردو گفت: هنرمندان با داشتن استعدادی که خدادر اختیارشان گذاشته است،می توانند نقش بسیار با ارزشی در طول تاریخ داشته باشند.از این رو با برپایی نمایشگاه عکس و پوستر با محوریت” ماه محرم” سعی در زنده نگه داشتن این واقعه بزرگ تاریخی داریم.
۰۵
۶
۰۲۱۳
سیدمهدی دلبری همچنین افزود:برگزاری فعالیت های فرهنگی از این دست در محیط دانشگاهی می‌تواند نقش مهمی در تشویق دانشجویان بااستعداد و علاقه مند در خلق آثار هنری به خصوص در راستای مضامین و معارف اسلامی داشته باشند.
وی در انتها هدف از برگزاری نمایشگاه عاشورایی را همراه با ۵۰تابلو و پوستر در نگارخانه اسرار ،ارتباط دانشجویان با محرم و آشنایی آنها با هنر عاشورایی و ارتقاء فرهنگ شهادت عنوان کرد.
لازم به ذکر است این نمایشگاه تا پایان ماه محرم جهت بازدید علاقه مندان در نگارخانه اسرار برپا می باشد.