تحسین،تمجید و انتشار ،لازمه هرگونه فعالیت موفق در جامعه می باشد که توانسته است،نقش بسزایی در تمامی جنبه های زندگی محیط خود داشته باشد و در میان تمامی فعالیت های مثبت و تاثیرگذار در جامعه، از قیام عاشورای حسینی می توان به عنوان بزرگ ترین و منحصربه فرد ترین اتفاق در طول تاریخ زندگی بشر،یاد کرد و تمجید و انتشار در خصوص این حرکت انقلابی وظیفه تمامی انسان هاست.
از این رو دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری در کنار برگزاری مراسمات سینه زنی و سخنرانی،با اجرای موسیقی مخصوص مردمان جنوب کشور،نقشی در احیاء این فرهنگ در محیط دانشگاهی داشته اند.
کارشناس امور کانون های فرهنگی،نقش فعالیت تشکل های دانشجویی در کنار کانون های فرهنگی را از بهترین شیوه اجرای برنامه های فرهنگی واسلامی در دانشگاه عنوان کرد.
سلیمانی،در ادامه گفت:اجرای مراسم دمام که با استقبال پرشور دانشجویان در این ایام روبرو شده است کاری از بسیج دانشجویی دانشگاه با مسئولیت امین طزری می باشد که در راستای اعتلای فعالیت‌های آیینی دانشجویی و ترویج فرهنگ عاشورایی،نقش خوبی را تاکنون ایفا کرده است.
bb   hh
jjj    n00010857-r-b-000
رضا سلیمانی،اجرای موسیقی سنج و دمام را از نظر کیفیت و تنوع ملودی ازمهمترین بخش موسیقی شهرستان بوشهر عنوان کرد که با ریتم حزن انگیز  متعلق به آیین شیعیان می باشد که با حفظ محتوای اصیل خود، در کنار دیگر فعالیت های فرهنگی اعم از نمایش تئاتر و تعزیه خوانی گروه دانشجویان،در دانشگاه حکیم سبزواری توانسته در غم و اندوه مصیبت سید الشهدا(ع) نقش بسزایی داشته باشد.