کارشناس امورانجمن های علمی دانشگاه حکیم سبزواری از انتخابات انجمن های علمی در این دانشگاه خبرداد.
مهرآبادی از انجمن های علمی به عنوان موتور محرک فعالیت های پژوهشی و پروژه های علمی در دانشگاه نام برد و افزود: دانشجویان تنها به صرف تحصیل و گذراندن وقت،نباید وارد دانشگاه شوند بلکه باید از کوچک ترین استعداد و نیروی فکری خود در جهت تحقق اهداف دانشگاه در پیشبرد توان علمی کشور قدم بردارند.
وی،ضمن بیان این نکته گفت:امسال نیز طبق سال های گذشته،بنا به درخواست وزارت علوم،انتخابات انجمن های علمی در آبان ماه برگزار خواهد شد که امیدواریم،امسال با حضور داشجویان مستعد در انجمن ها،شاهد کسب عناوین برتر در رقابت علمی حرکت باشیم.
untitled
طیبه مهرآبادی،حمایت، تقویت و ترویج فرهنگ و اخلاق علمی را از ویژگی های انجمن ها بیان کرد و گفت:تقویت روحیه و بنیه علمی دانشجویان مستعد و توانمند و فراهم آوردن زمینه‌های مناسب برای فعالیت‌های جمعی علمی، همچنین بهره‌گیری از توانمندی و خلاقیت آنان در تحقق توسعه علمی و نهضت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری از وظایف حوزه فرهنگی و شورای حمایت از انجمن های علمی در دانشگاه می باشد.
وی در ادامه از جمله مزایای فعالیت در انجمن های علمی را  ایجاد اعتماد به نفس،حمایت از حداقل توانمندی ها،زمینه سازی برای انجام کارهای علمی هر چند کوچک، فرهنگ سازی و بویژه ایجاد فرهنگ علمی ،کشف استعدادهای دانشجویی،ایجاد فضای نشاط،قراردادن دانشجو در سیر هدف اصلی آموزش عالی،ایجاد روحیه کار گروهی و جمعی بیان کرد.