دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش با اشاره به برنامه‌های این هفته گفت: قرار است در هفته پژوهش از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور تجلیل شود.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دکتر بختیاری دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه هفته ملی پژوهش با شعار پژوهش، فناوری، عزم ملی و رویکرد جهانی از 22 تا 27 آذرماه در نمایشگاه بین‌المللی و سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، گفت: امسال نوآوری‌هایی نسبت به سال قبل داشتیم و امیدواریم از طریق این نوآوری‌ها تعداد قراردادها بیشتر شود.
وی افزود: در بین 70 هزار پژوهشگر تعدادی را انتخاب کردیم و در این مسئله رقابت بسیار جدی بوده است.
دکتر بختیاری  با اشاره به ضرورت تحول در نظام آموزش عالی، گفت: امیدواریم مستندات خوبی از نمایشگاه هفته پژوهش برای سال آینده ارائه دهیم تا پیام پژوهشی کشور در یک کتاب ارائه شود.
* جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده
دکتر بختیاری  گفت: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده 25 آذر ماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود که برای این جشنواره 171 پرونده به دبیرخانه ارسال شده و در 7 کمیته علمی برگزیدگان پژوهشی در بخش‌های دانشگاه‌ها، دستگاه‌ها، فناوران و مراکز پژوهشی انتخاب می‌شوند.
وی افزود: هدف این است که افراد با کار علمی و تحقیقاتی قوی در سطح ملی تجلیل شوند.
دکتر بختیاری  گفت: جشنواره برترین‌های دانش‌آموزی نیز 22 آذرماه برگزار می‌شود که امسال نسبت به دو سال گذشته حجم گسترده‌تری از شعارهای پژوهشی دانش‌آموزان عرضه شده است.
وی افزود: 21 دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی با محوریت وزارت آموزش و پرورش و همکاری وزارت علوم تجلیل می‌شوند.
* برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن‌بازار
دبیر برگزاری هفته پژوهش گفت: سال گذشته قرارداد انتقال فناوری حوزه فن‌بازار 25 میلیارد تومان بود که امسال هم استقبال خوبی از داخل و خارج شده است و امیدواریم با رونق بیشتری همراه باشند.
* جشنواره ایده‌های برتر
دکتر بختیاری  اظهار داشت: حدود 2 هزار و 500 ایده تاکنون دریافت شده که قرار است ارزیابی شود.
وی افزود: جشنواره ایده‌های برتر با دو هدف رونق‌یافتن فرایند عرضه ایده و آموزش ایده‌پردازان در طول ارزیابی انجام می‌شود.
* برنامه‌های استانی هفته پژوهش
وی اضافه کرد: پژوهش نباید فقط در تهران و فقط در دانشگاه‌ها باشد. به همین دلیل امسال یک هفته قبل از برگزاری هفته پژوهش در تهران در تمام استان‌ها برنامه هایی برگزار می‌شود.
وی افزود: جلسه هماهنگی وزیر علوم، وزیر کشور و 31 استاندار 17 آذرماه برای برگزاری هفته پژوهش دراستان‌ها انجام می‌شود.
دکتر بختیاری  گفت: اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و همچنین نشست‌های انجمن های علمی نیز 25 آذر ماه برگزار می‌شود.