[thumbnail src=”https://www.hsu.ac.ir/research/files/2016/12/636157517748458910-300×200.jpg”]
 

دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری خبر داد:

وجود نگاه ملی و فرامنطقه ای در نمایشگاه پژوهش امسال
دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری گفت: باتوجه به هفته پژوهش نمایشگاه کتاب تخصصی دانشگاهی همزمان بانمایشگاه پژوهش درنمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.
به گزارش دبیرخانه هفته پژوهش ، دکتر عباس شیخ‌الاسلامی در نشست رسانه‌ای ستاد هفته پژوهش استان خراسان رضوی که در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد،گفت:  از کارهایی که هر ساله در راستای تقویت فرهنگ پژوهش انجام می شود برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری است که امسال این نمایشگاه در خراسان رضوی در روزهای ۱۴ تا ۱۷ آذر ماه در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.
دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری افزود:  نمایشگاه پژوهش به مساحت پنج هزار متر مربع از در نمایشگاه بین‌المللی مشهد با حضور دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری، پژوهشکده‌‌ها، شرکت‌های دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود،
وی بیان کرد: امسال باتصمیم استانداری برآن شد تا برگزاری هفته پژوهش برعهده شبکه دانشگاه‌ها باشد؛ شبکه دانشگاه‌ها موسسه‌ای متشکل از همه دانشگاه‌های استان است و به منظور هم‌افزایی آن‌ها درنظر گرفته شده است و امسال مصوب شد که دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی متولی برگزاری نمایشگاه پژوهش باشد.
شیخ‌الاسلامی عنوان کرد: امسال کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات نمایشگاه پژوهش به دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و کمیته پژوهش و معنویت به حوزه علمیه سپرده شد که حضور فعال حوزه علمیه با آثار فناور ی تفاوت این نمایشگاه با سال گذشته خواهد بود.
وی افزود: مسئولیت کمیته همایش و کارگاه‌ها، جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، اتاق گفتگو، دانشگاه فرهنگیان، کمیته فناوری را پارک علم و فناوری، مسابقات دانشجویی را دانشگاه خیام و کمیته آموزش و پرورش را اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی بر عهده گرفتند و انتظار می‌رود شاهد حضور پرشور دانشجویان باشیم.
دبیر هفته پژوهش بیان کرد: مسابقات ورزشی با محوریت استعدادیابی که دانشگاه فردوسی و خیام، جهاددانشگاهی و دانشگاه غیرانتفاعی سجاد و پیام‌نور متولی آن هستند، برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: نمایشگاه تخصصی آثار دانشگاهی نیز در سالنهای ابوسعید و مولوی با هزار و ۵۰۰ مترمربع، ۲۲ غرفه و حضور ۳۰ ناشر برگزار و در آن ۱۵ هزار عنوان کتاب به زبانهای فارسی،عربی و انگلیسی با خصوصیت دانشگاهی عرضه می شود.
شیخ الاسلامی گفت: در نمایشگاه امسال هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی ۱۵ طرح فناور برگزیده درروزا فتتاحیه با حضور استاندار و معاون پژوهشی دانشگاه آزاد رونمایی می شود.
وی تصریح کرد: ۹۰ مجموعه و سازمان در ۵۴ غرفه در نمایشگاه هفته پژوهش حضور دارند و فن بازاری با حضور شرکت های سرمایه گذاری نیز تدارک دیده شده است.
دبیر هفته پژوهش بیان کرد: نمایشگاه پژوهش امسال باید طرحی برای ملی و فرامنطقه ای شدن باشد تا خراسان رضوی باتوجه به همسایگی با دیگر کشورها بتواند برتری راکسب کند.
وی یاداورشد: هفته پژوهش در سراسر کشور برگزار می‌شود و رقابتی بین استان‌ها وجود دارد؛ امیدواریم خراسان رضوی امسال نیز بین سه استان برتر کشور قرار بگیرد.