همزمان با افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان خراسان رضوی: محصول شرکت دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری با حضور مسئولان استانی رونمایی شد

در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش ، فناوری و فن بازار خراسان رضوی، محصول شرکت دانش بنیان داروسازی مهر و ماه مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه حکیم سبزواری با حضور معاون استاندار خراسان، شهردار مشهد، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی و دیگر مسئولین استانی رونمایی شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری، شرکت دانش بنیان داروسازی مهر و ماه مستقر در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری پنجمین شرکت دانش بنیان نوع یک در حوزه دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان در شرق کشور است.

 شرکت دانش بنیان داروسازی مهر و ماه از سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را در دو مسیر شامل لاین تولیدی (فراورده های طبیعی) و لاین تحقیق و توسعه (داروهای ضد سرطان) آغاز کرد. این مجموعه در هر دو مسیر از فناوری نانو انکپسولاسیون بهره می برد. از مهمترین ویژگی های این فناوری؛ جلوگیری از تخریب دارو در محیط های مخرب برای دارو نظیر معده و روده و متعاقب آن کاهش میزان مصرف دارو است.

علاوه بر این کاهش عوارض و افزایش راندمان دارو از دیگر ویژگی های بارز این فناوری بشمار می رود.مجموعه مهر و ماه در سبد دارویی خود ۴ فراورده طبیعی با هدف کمک به بهبود دیابت، قلب و عروق، کاهش وزن، فشار خون، سیستم ایمنی، ضد التهاب، کمک به خواب راحت و آرامش بخش را قرارداده است. لازم به ذکر است ۲ فراورده در سطح عرضه و دو فراورده در مرحله دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو است.

 گفتنی است نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار به همت ستاد هفته پژوهش و فناوری استان در تاریخ ۱۴ الی ۱۶ آذر ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۹ در فضای نمایشگاه بین المللی مشهد بر پا است.

سایت شرکت

صفحه اصلی

اطلاعات تماس

آدرس: میدان صاحب الزمان،  خیابان 24 متری انقلاب، خیابان نیستان،  پلاک 5

کد پستی: 9618676115
تلفن تماس: 44641952-44641958
پست الکترونیک: roshd@hsu.ac.ir