بیش از سه دهه است که بر بانکداری اسلامی در ایران تاکید می شود و از این جهت در مقایسه با مالزی که نزدیک به دو دهه  دیرتر از ایران به بانکداری اسلامی و استفاده از ابزارهای مالی اسلامی توجه کرده است، عقب تر است. کشور مالزی با استفاده از بانکداری اسلامی توانسته است حجم زیادی سرمایه گذاری جذب کند و چندین همایش بانکداری اسلامی برگزار کرده که خروجی آن ارائه ابزارهای کارآمد برای بانکداری اسلامی بوده است حتی در این کشور بانک های قرض الحسنه اسلامی نیز فعالیت دارند.
تحریم بانکی  یک دهه  ایران فرصتی بود تا توجه جدی به ابزارهای اسلامی تامین مالی و سرمایه شود؛ زیرا بسیاری از ابزارهای تامین مالی غربی و رایج به دلیل تحریم امکان پذیر نبود، در حالی که توجه به ابزارهای اسلامی از جمله اوراق استصناع، اجاره، قرض الحسنه و مانند آن به دلیل نبودن در فهرست تحریم ها می توانست کشور را از چالش های بیشتر  مصون دارد. از این رو، گروه حقوق در راستای کاربردی کردن پایان نامه های کارشناسی ارشد حقوق خصوصی، تلاش کرد تا موضوعات کاربردی را با توجه به نیازهای روز به تصویب برساند. در این راستا در سال جاری پایان نامه های زیر در رشته حقوق خصوصی و با توجه به اولویت های کشور به تصویب رسیده است: بررسی قانون بیمه اجباری 1395 که مراحل انعقاد قرارداد آن با پژوهشکده بیمه در حال نهایی شدن است.” بررسی تامین مالی از طریق استصناع در دوره پسابرجام “نیز از جمله این موضوعات بوده که در روز چهارشنبه 27/11/1394 با استقبال پرشور دانشجویان در تالار اسرار دانشکده الهیات برگزار گردید.
این پایان نامه توسط آقای حمید صفرزاد بقال و به راهنمایی دکتر برزویی و مشاوره دکتر پوراسماعیلی انجام و خروجی آن تاکنون سه مقاله همایشی ویک مقاله علمی پژوهشی بوده است. لازم به ذکر است مقاله سوم تحت عنوان:«خلاءهای اوراق مشارکت در جذب سرمایه گذاری » در هشتمین کنفرانس «توسعه نظام تامین مالی و سرمایه گذاری در ایران» دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد. این همایش در تاریخ 24 و 25 بهمن ماه در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار گردید. همچنین یک مقاله علمی- پژوهشی تحت عنوان:« بررسی حقوقی صکوک وقفی و ماهیت آن» برای مجله انجمن مالی اسلامی ارسال که مورد پذیرش قرار گرفته است. ضمنا پرونده مجله برای دریافت درجه علمی- پژوهشی در وزارت علوم در حال بررسی است. در این جلسه دفاع دانشجوضمن ارائه دفاعیه خود، به پرسش های داوران پاسخ گفت و موفق به دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد خود بادرجه عالی (نمره بیست)گردید. گروه برای آقای صفرزاده آرزوی موفقیت دارد.

photo_2017-02-18_12-58-21 photo_2017-02-18_12-58-29 photo_2017-02-18_12-58-34