نشست مجازی ریاست دانشکده الهیات دانشگاه حکیم سبزواری با ریاست دانشکده فقه دانشگاه کوفه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار گردید.
رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی، آقای دکتر سید محمدکاظم علوی، طی تماس ویدئوکنفرانسی با همتای خود آقای دکتر ولید فرج الله الاسدی رئیس دانشکده فقه دانشگاه کوفه در خصوص مسائل فکری و فرهنگی و ضرورت­ انجام تحقیقات مشترک، تبادل نظر کردند.
در این گفتگو که در تاریخ 25 اردیبهشت ماه برگزار شد، طرفین، راهبردهای مشارکت در برگزاری همایش، نشست­ها و همکاری های علمی  و تحقیقاتی را با یکدیگر بررسی کردند. نظر به اینکه کشور عراق دوران سخت اقتصادی پس از جنگ را می­گذراند، به نظر می­رسد، استفاده و به خدمت گرفتن امکاناتی که فضای مجازی در اختیار گذاشته، بهترین راه برای استمرار این تعاملات و همکاری­ها بین طرفین، با کمترین هزینه­های ممکن می­باشد.
پس از این گفتگو، رایزنی­هایی در خصوص، استفاده استادان از فرصت­های کوتاه مدت مطالعاتی، صورت پذیرفت و مقرر گردید، مسائل مذکور طی سفر دکتر الاسدی به ایران در ماه آینده، به صورت جدی پیگیری شود.
گفتی است، دانشکده فقه در پردیس مرکزی دانشگاه کوفه واقع شده است و این دانشگاه، یکی از مهمترین دانشگاه­های عراق است که بعد از دانشگاه­های بغداد، بصره و موصل در رتبه چهارم قرار می­گیرد و شامل 21 دانشکده، قریب به 3000 عضو هیأت علمی و 27000 دانشجو می­باشد.