کتاب «خون خدا» نمایشنامه عبدالرحمن الشرقاوی، ادیب برجسته مصری به همت دکتر حجت الله فسنقری (عضو هیأت علمی دانشگاه حکیم سبزواری) و مریم توکلی ثانی ترجمه و از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
کتاب «خون خدا» ترجمه نمایشنامه منظوم «الحسین شهیداً» اثر مشهور عبدالرحمن الشرقاوی (۱۹۲۰ـ ۱۹۸۷م)، نویسنده مسلمان و ادیب برجسته مصری است. نمایشنامه «الحسین شهیداً» یکی از برجسته‏ ترین آثار الشرقاوی می‏ باشد که در قالبی تاریخی به حادثه عاشورا، و برخی حوادث پس از آن پرداخته است.
وی در این نمایشنامه ـ که در شش پرده تنظیم شده و با ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا آغاز می‌شود ـ به حوادث روز عاشورا، حرکت اسرا، حوادث کاخ یزید و تصویر خیالی وضعیت یزید و قاتلان امام(ع) در سالهای پس از واقعه عاشورا می‏ پردازد.
مسلماً تاکنون آثار فراوانی درباره واقعه‏ عاشورا و زندگی امام حسین(ع) نگاشته و یا ترجمه شده است؛ اما از آنجا که این کتاب توسط یک ادیب و اندیشمند سنّی مذهب و آن هم در قالب نمایشنامه به نگارش درآمده و از آنجا که نگاه او به قیام امام حسین(ع)، عاشورا و حوادث پس از آن، تبیین انگیزه‌ها و اهداف قیام امام، ارائه پیام‌های والا از این حرکت تاریخی و منحصر نشدن قیام امام به یک مقطع زمانی خاص و…، با دیدگاه شیعه در بسیاری از موارد هماهنگ و یکسان است، قابل توجه و مهم است.