معرفی اداره پذیرش و ثبت نام

معرفی اداره پذیرش و ثبت نام

اداره پذیرش و ثبت نام دانشگاه یکی از اداره‌های زیرمجموعه مدیریت امور آموزشی است که امور مربوط به پذیرش، انصراف، اخراج و نظام وظیفه دانشجویان را به عهده دارد.

وظایف اداره پذیرش و ثبت نام

  • برنامه‌ریزی جهت پذیرش دانشجویان جدیدالورود کلیه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در هر سال طبق دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور.

  • دریافت اطلاعات پذیرفته شدگان جدید از پورتال سازمان سنجش و تخصیص شماره دانشجویی به دانشجویان

  • ثبت و دریافت مدارک دانشجویان به صورت فیزیکی در زمان‌های اعلام شده در سیستم آموزش.

  • اعلام مغایرت معدل به سازمان سنجش آموزش کشور.

  • درج کلیه اطلاعات لازم در خصوص نظام وظیفه در سیستم سدف (آموزش) (ویژه آقایان).

  • تایید درخواست‌های معافیت تحصیلی دانشجویان از سامانه سخا (نظام وظیفه) (ویژه آقایان).  مراحل

  • انجام مکاتبات لازم در رابطه با امور نظام وظیفه دانشجویان (ویژه آقایان).

  • درخواست و ثبت و بررسی تأئیدیه تحصیلی مقاطع قبلی برای پذیرفته شدگان تمامی مقاطع تحصیلی و اعلام موارد مغایرت به دانشگاه صادر کننده مدارک.مراحل

  • ثبت‌نام دانشجویان انتقالی و بررسی مدارک آن‌ها.

  • تسویه حساب دانشجویان انصرافی، اخراجی، انتقالی و مهمان.  مراحل

  • چاپ کارت دانشجویی

  • بررسی دوره ای وضعیت تحصیلی دانشجویان

  • بررسی و ثبت مرخصی دانشجویان