آشنایی با مفاهیم آمادگی جسمانی از طریق بازی و ورزش

استاد درس: سرکار خانم دکتر زهرا استیری

امروزه دانش تربیت بدنی و علوم ورزشی در نظام آموزش و پرورش جهان جایگاه مهمی دارد و آموزش و پرورش مناسب در کودکان به استفاده موثر از روش های علمی  و صحیح در برنامه های آموزشی بستگی دارد.آمادگی جسمانی و حرکتی در تمام مراحل  سنی کودکان نقش ارزنده ا ی دارد و این قابلیت ها  به همراه مهارت های بنیادی نقش تعیین کننده ای در رشد جسمانی، حرکتی، شناختی و عاطفی آنها دارند.

آشنایی کودکان با مفاهیم آمادگی جسمانی به صورت علمی می تواند  به  نهادینه شدن آن در ذهن کودک منجر شود و در نهایت  کودک شناخت بیشتری نسبت به مولفه های تندرستی و همچنین خودپنداره بدنی پیدا می کند.

اهداف این درس از حد معمول در کلاسهای مرسوم تربیت بدنی، گام را فراتر می نهد و به این نکته توجه دارد که کودکان به عنوان فراگیران در کنار مربیان و معلمان متخصص تربیت بدنی از دوران ابتدایی تحصیل خود علاوه بر بهره مندی از ارزش بازی و فعالیت بدنی با مفاهیم علمی آمادگی جسمانی نیز آشنا شوند و و در طول عمر از آن استفاده کنند.

آشنایی با مفاهیم آمادگی جسمانی از طریق بازی و ورزش

آشنایی با مفاهیم آمادگی جسمانی از طریق بازی و ورزش

استاد درس: سرکار خانم دکتر زهرا استیری

امروزه دانش تربیت بدنی و علوم ورزشی در نظام آموزش و پرورش جهان جایگاه مهمی دارد و آموزش و پرورش مناسب در کودکان به استفاده موثر از روش های علمی  و صحیح در برنامه های آموزشی بستگی دارد.آمادگی جسمانی و حرکتی در تمام مراحل  سنی کودکان نقش ارزنده ا ی دارد و این قابلیت ها  به همراه مهارت های بنیادی نقش تعیین کننده ای در رشد جسمانی، حرکتی، شناختی و عاطفی آنها دارند. آشنایی کودکان با مفاهیم آمادگی جسمانی به صورت علمی می تواند  به  نهادینه شدن آن در ذهن کودک منجر شود و در نهایت  کودک شناخت بیشتری نسبت به مولفه های تندرستی و همچنین خودپنداره بدنی پیدا می کند. اهداف این درس از حد معمول در کلاسهای مرسوم تربیت بدنی، گام را فراتر می نهد و به این نکته توجه دارد که کودکان به عنوان فراگیران در کنار مربیان و معلمان متخصص تربیت بدنی از دوران ابتدایی تحصیل خود علاوه بر بهره مندی از ارزش بازی و فعالیت بدنی با مفاهیم علمی آمادگی جسمانی نیز آشنا شوند و و در طول عمر از آن استفاده کنند.

 

نشانی: خراسان رضوی – سبزوار – توحید شهر- پردیس دانشگاه حکیم سبزواری - گروه آموزش های الکترونیکی و آزاد

پست الکترونیکی: child@hsu.ac.ir

تلفن : 05144012879