طی یک بازدید علمی که به همت روابط بین الملل دانشگاه برگزار گردید، در تاریخ 5/9/93 تعداد 25 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه، متشکل از گروه­های مختلف آموزشی، از بخش­های تولیدی پتروشیمی خراسان واقع در کیلومتر 7 جاده بجنورد دیدن کردند.
کارشناس روابط عمومی پتروشیمی، در نمازخانۀ آن مجتمع ضمن عرض تبریک روز بسیج و میلاد باسعادت امام محمد باقر (ع)، حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه حکیم را به فال نیک گرفته و توضیحات مبسوطی در مورد این شرکت به حاضرین ارائه نمود. طبق اظهارات رستمی، این کارخانه در سال 1371 موافقت اصولی خود را در زمینۀ تولید، دریافت نمود و از آن تاریخ، فعالیت خود را با تولید کود شیمیایی، آمونیاک و کریستال ملامین آغاز کرد.
استادان دانشگاه، بعد از کارگاه تولید قطعات مهم و بعضاً تحریمی، از کارگاه ابزار دقیق، واحد آب و نیروگاه دیدن کردند و پس از شرکت در ویژه برنامۀ هفتۀ بسیج و صرف ناهار، دیدار صمیمانه­ای با مدیر عامل شرکت داشتند. مهندس افضلی ضمن خوشامدگونی و ابراز خرسندی از حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه حکیم سبزواری در آن شرکت اظهار داشت: در حال حاضر چرخ صنعت در همه جای کشور نیاز به پشتیبانی دانشگاه داردکه این مهم نیازمند تحقیق و پژوهش­های لازم است. مدیر عامل مجتمع، ضمن تأکید بر اهمیت مباحث آموزشی و تبادل آرا در این زمینه، تقاضای شرکت را به ظهور و بروز بیشتر اعضای هیأ ت علمی در بخش پژوهش مهم دانست و بیان نمود که ما بدنبال جذب نیروی فکری بیشتر از  دانشگاه هستیم.
سپس دکتر امیری راد، عضو هیأت علمی گروه مکانیک د انشگاه، ضمن بیان پاره ای نارسایی­ها در قسمت های تولیدی کارخانه بر لزوم گسترش زمینه های همکاری و تبادل نظر تأکید کرد و بر همین اساس مقرر شد یادداشت تفاهمی از سوی طرفین تنظیم و به امضا برسد.
در پایان این بازدید، استادان دانشگاه از کارگاه ماشینری و انبار مرکزی مجتمع دیدن نمودند. این اردو علیرغم شرایط نامساعد جوی و مشکلات پیش رو، طبق برنامه زمانبندی صورت پذیرفت و نتایج مفیدی حاصل شد.
 
DSC_8861