download پس از رایزنی‌ها و پیگیری‌ از آذر سال 93، تعداد 25 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه از کارخانة ایران‌خودرو خراسان دیدن کردند.

            کارخانه ایران‌خودرو خراسان که در شهر صنعتی بینالود واقع شده و در تاریخ 20/3/94 پذیرای تیم علمی دانشگاه حکیم سبزواری بود. این کارخانه که دارای خط تولید پژو 405، سمند، پارس و سوزوکی می‌باشد، بالغ بر 2000 نفر نیروی انسانی به صورت نوبت کاری در آن کار می‌کنند، این کارخانه محصولات خود را به شهرهای تهران و مشهد عرضه می‌نماید. بازدیدکنندگان بنابر محدودیت زمان، ابتدا از خط تولید خودروهای سمند، 405 و پارس به صورت فشرده دیدن نمودند و به دنبال آن از خط مونتاژ خوردهای سوزوکی (ویتارا) بهره‌مند شدند.

SONY DSC

پس از صرف ناهار و اقامۀ نماز جماعت در شهردرود، از توابع نیشابور، طبق هماهنگی به عمل آمده توسط رئیس پردیس خودگردان دانشگاه، اعضای هیأت علمی از کارخانۀ پارت پلاستیک واقع در شهرک صنعتی خیام نیشابور دیدن کردند. در این کارخانه تعدادی از قطعات پلاستیکی خودروهای سواری ذکر شده، اعم از باک و فیلتر بنزین تولید می‌گردد که در نوع خود در منطقۀ خاورمیانه زبانزد می‌باشد. این کارخانه با وجودی که مواد اولیۀ خود را از خارج کشور در شرایط تحریم تهیه می‌نماید، ولی کماکان به تولید خود با امید تام ادامه می‌دهد.

SONY DSC
در پایان بازید، جلسه‌ای با حضور هیأت مدیره کارخانۀ مزبور و اساتید دانشگاه در اتاق جلسات مدیریت برگزار گردید که در پی آن مقرر شد که تیم پژوهشی آن کارخانه به تنظیم قرارداد کاری و تفاهم‌نامه در بخش تحقیق و توسعه در زمینۀ تولیدات مبادرت نماید و ارتباط علمی و پژوهشی دانشگاه با صنعت استحکام بیشتر یابد. اعضای حاضر در اردو ضمن ابراز خرسندی از برگزاری اردوی مزبور، خواهان برگزاری اردوهای علمی و پژوهشی دیگر از این نوع شدند. این بازدید به همت دفتر روابط بین‌الملل دانشگاه و به یاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار گردید.