سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری از امضای تفاهم نامه همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری بین این دانشگاه و دانشگاه دولتی ولایت لغمان و دانشگاه سید جمال الدین اسد آبادی کشور افغانستان خبر داد.
 

 
دکتر علی اصغر مولوی در حاشیه برگزاری مراسم امضای این تفاهم نامه ها در جمع خبرنگاران با  اشاره به اهمیت همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری میان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، گفت: این تفاهم نامه ها در راستای  مشارکت فعال استادان و محققان در زمینه علم و فناوری و به منظور توسعه روابط علمی، دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه های لغمان و سید جمال الدین اسد آبادی امضا شدند.
وی افزود: در این تفاهم نامه ها دو طرف نسبت به تبادل اعضای هیات علمی، محققان و متخصصان برای تحقیق، تدریس و یا تبادل نظر اقدام خواهند نمود.
دکتر مولوی ادامه داد: همچنین ایجاد تسهیلات لازم جهت تبادل استادان یکدیگر به منظور گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی در دو دانشگاه، فراهم کردن زمینه برگزاری نمایشگاه های مشترک علمی، تحقیقاتی و فناوری و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک همکاری و تبادل دانشجو در رشته ها و مقاطع مورد توافق برای ادامه تحصیل بر اساس مقررات جاری دو کشور  از دیگر مفاد این تفاهم نامه ها است.
 

 
وی با اشاره به اینکه بر اساس توافق صورت گرفته در این تفاهم نامه ها طرفین نسبت به مبادله اطـــــلاعات، کتاب ها، نشریات علمی، مدارک علمی و تحقیقـــاتی و … در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فناوری جهت ارتقای علمی استادان دو دانشگاه در سطح کارشناسی ارشد و دکتری اقدام خواهند کرد، ادامه داد: همچنین طرفین توافق موظف شدند تسهیلات لازم برای بازدید استادان، محققان و دانشجویان یکدیگر را در دو دانشگاه فراهم کنند.
 سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به سابقه همکاری های علمی و آموزشی دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه های کشور افغانستان و تحصیل بیش از ۲۰۰دانشجوی تبعه افغانستان در دانشگاه حکیم سبزواری، اظهار داشت:  هیات عالی رتبه روسای دانشگاه های شرق کشور افغانستان با تایید دولت افغانستان و به همت وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نمایندگی خراسان رضوی  به کشورمان اعزام شده است.