ارسال شده در تاریخ:۲۵ تیر ۱۴۰۱

 

 

رئیس سازمان امور دانشجویان یکی از سیاست‌های وزارت علوم در حوزه جذب دانشجویان خارجی را دیپلماسی علمی برشمرد و گفت: سیاست تنوع بخشی به جذب دانشجوی بین المللی در دستور کار ما قرار گرفته است.

دکتر داداش پور با اشاره به موانعی که در جذب دانشجویان خارجی وجود دارد، اظهار داشت: یکی از این موانع که دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری نیز با آن درگیر هستند بحث مربوط به موانع کنسولی و ویزای اقامت دانشجویان بین المللی است.

 

 

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه در گذشته ویزای یکساله برای دانشجویان خارجی صادر می شد که مشکلاتی برای اقامت این دانشجویان ایجاد کرده بود، گفت: تلاش می‌کنیم شرایط فراهم شود تا ویزای دانشجویان خارجی برای کل دوره تحصیل باشد و شرایطی و تسهیلاتی فراهم شود تا دانشجویان برای رفت و برگشت به کشورشان دچار مشکل نشوند.

وی افزود: همچنین سامانه الکترونیکی برای دانشجویان بین المللی را راه اندازی کرده‌ایم تا ارتباط ما با دانشجویان از این طریق این سامانه باشد.

 

 

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه بخشی از سیاست های جوانی جمعیت که به وزارت علوم محول شده بود به خوبی پیش برده شده است، گفت: یکی از مهمترین بخش‌هایی که قانون جوانی جمعیت وجود دارد بحث ساخت خوابگاه های متاهلی است و گمان نمی کنم اتفاقی که در این مدت کوتاه در مجموعه وزارت علوم در بحث احداث خوابگاه های متاهلی افتاده در هیچ دستگاه دیگری رخ داده باشد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: تحصیلات تکمیلی در مجموعه دانشگاه های کشور افزایش پیدا کرده، روند ماندگاری دانشجویان در دانشگاه های کشور افزایش پیدا و طولانی تر شده و قاعدتاً وزارت علوم بایستی برای این مبحث پاسخ داشته باشد.

 

 

دکتر داداش‌پور با تاکید بر اینکه وزیر علوم و دیگر مسئولان وزارتخانه بر این باور هستندکه باید دانشگاه را به عنوان یک خانواده دید و این نگاه را تقویت کرد، افزود: ما مجموعه دانشگاه‌ها را صرفاً در آموزش و پژوهش خلاصه نمی کنیم، بلکه حوزه فرهنگ، حوزه سکونت و حوزه فراغت هم باید در دانشگاه های کشور تقویت شود و در این راستا ساخت خوابگاه های متاهلی یا سراهای متاهلی دانشجویی جزو وظایف ماست.
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه با اشاره به ظرفیت های رفاهی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: ظرفیت خوابگاهی این دانشگاه از متوسط کشوری بالاتر است و حدود ۴۷ درصد دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری را تحت پوشش قرار می دهد که عدد بسیار خوبی است.

دکتر هاشم داداش‌پور در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه افزود: دانشگاه حکیم سبزواری در بحث رفاهی پیشروتر از دانشگاه‌های هم مقیاس خود است و این دانشگاه از امکانات رفاهی، زیرساختی و ورزشی خوبی برخوردار است.

 

معاون وزیر علوم اظهار داشت: برای من به شخصه بسیار جالب بود که دانشگاهی با این ظرفیت در کویر ایران متولد شود که بدون شک رشد و توسعه این دانشگاه مرهون ظرفیت های فرهنگی و تاریخی موجود در مجموعه شهرستان سبزوار است.