جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان بین‌الملل دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان بین‌الملل دانشگاه حکیم سبزواری با حضور رئیس و مسئولان برگزار شد.

معاون اداری و مالی دانشگاه حکیم سبزواری در این جشن با تبریک این رویداد و اظهار خرسندی از حضور حضور در جمع فارغ‌التحصیلان بین‌الملل دانشگاه، تصریح کرد: دانشجویان بین‌الملل سفیران فرهنگی دانشگاه ما در کشور خودشان هستند، امیدواریم با برگزاری این آیین، خاطره خوشی از تحصیل در دانشگاه حکیم سبزواری در اذهان خود داشته باشید و دانشگاه ما را به مردم کشور خود معرفی کنید. 

دکتر صمدی در ادامه با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلی، به معنای فاصله گرفتن از محیط دانشگاه و علم آموزی نیست، افزود: فراگیری دانش و علم آموزی پایانی ندارد و جریانی مداوم در تمام طول زندگی است.

وی ادامه داد: از دانشجویان بین الملل انتظار داریم بعد از فراغت از تحصیل، ارتباط خود را با دانشگاه ادامه داده و فعالیت‌های تحقیقاتی را سرلوحه قرار دهند تا ارتباط و اتحاد خوبی که بین دو کشور ایران و افغانستان وجود دارد را بیشتر و پایدارتر کنند.

دکتر صمدی در ادامه به بیان اشتراکات دینی، جغرافیایی و زبانی و فرهنگی بین دو کشور پرداخت و  اظهار داشت: اشتراکات دو کشور ایران و افغانستان بسیار زیاد و ارزشمند است.

دکتر علی خوش سیما ادامه داد: قرابت زیاد دینی و مذهبی و فرهنگی دو کشور ایران و افغانستان سبب همدلی و اتحاد بین دو ملت است.

وی در ادامه به سیاست های دانشگاه در حوزه جذب دانشجویان بین الملل اشاره کرد و افزود: دانشگاه حکیم سبزواری هم اکنون ۳۶۵ دانشجوی جاری بین الملل دارد که در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند. سیاست دانشگاه در سالهای اخیر بر آن بوده است که امکانات و تمهیدات لازم جهت تحصیل و پژوهش دانشجویان اتباع در محیطی شاد فراهم گردد تا بتوانند با خاطری آسوده و فراغ بال در مسیر پیشرفت و تعالی دانشگاه گام بردارند.

دکتر خوش سیما  اظهار داشت: در این جشن۴۰ نفر از دانشجویان بین الملل دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند.

مدیر همکاری‌های علمی، بین‌المللی و دانشجویان غیرایرانی اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری این آیین، خاطره خوشی را از تحصیل در ذهن این دانشجویان بر جای بگذاریم.

در این جشن، علاوه بر دانشجویان بین الملل و مسئولان دانشگاه، سه نفر از متخصصین حوزه پزشکی ساکن سبزوار از کشور افغانستان شامل دکتر میرزایی (فوق تخصص و جراح قلب)، دکتر احمد شکیب غنی زاده (متخصص ارتوپدی) و دکتر داود رضایی (متخصص ارتوپدی) حضور داشتند.