نشست “استاد بسیجی و دانشگاه تمدن ساز”با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور برگزار شد

در آستانه روز ملی بسیج اساتید نشست “استاد بسیجی و دانشگاه تمدن ساز”با سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و حضور اساتید بسیجی و نمایندگان تشکل های اسلامی دانشگاه های شهرستان سبزوار برگزار شد.

 

    

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در این نشست  گفت: علوم انسانی نیازمند تحول است و در این مسیرروزآمدی، بومی نمودن و علمی سازی آن مورد توجه است.

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور افزود: تحول در حوزه علوم انسانی به این مفهوم نیست که هر نظریه که از غرب آمده اشتباه است.

وی با اشاره به اینکه عقلانیت موضوعی مهم است اظهار داشت: در فضای های علمی و دانشگاهی حافظه محوری باید به عقلانیت محوری تبدیل شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در رشد مقالات موفق بوده ایم، گفت: در این باره نباید تنها به مقاله نویسی بسنده کرد بلکه کاربردی و حل مسئله بودن مقالات مهم است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه‌ههای کشور باید نماد شبکه‌سازی علمی باشند و در تعامل با یکدیگر از ظرفیت‌های هم استفاده کنند.

دکتر خسروپناه با اشاره به بروز رسانی نقشه جامع علمی کشور گفت: در گذشته ساختاری برای نقشه جامع علمی نبود بدین منظور کمیته ای ایجاد و هیات های اندیشه ورز در برخی دانشگاه ها به این موضوع کمک می‌کند.

 وی همچنین با اشاره به لایحه حجاب و عفاف گفت: درخواست تدوین این لایحه به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده نشده بود چرا که این لایحه قضایی ست و بر مبنای قانون باید پیشنهاد آن از سوی قوه قضاییه داده می شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت در بخش دیگری با تشکر از تلاش های دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این دانشگاه به لحاظ برپایی کرسی های نظریه پردازی و نوآوری در ردیف دانشگاههای موفق است و تاکنون ۴۲ کرسی نظریه پردازی و یک نشست نوآوری برگزار کرده است.

گفتنی است در ابتدای این نشست تنی چند از استادان بسیجی دانشگاه های شهرستان سبزوار و نمایندگان تشکل های اسلامی دانشجویی سبزوار به بیان دیدگاهها، طرح سوالات و ارائه نظریات خود در محورهایی همچون تاثیر مصوبات شورای عالی در زندگی مردم، نقش شورای عالی در حوزه عفاف و حجاب، دلایل ضرورت ادامه تحصیل همه فارغ التحصیل ودانش آموزان در دانشگاه ها، لزوم ارائه سرفصل های تازه ای برای آشنایی دانشجویان با اهمیت دفاع مقدس و تدوین درس جدید در حوزه تببین فضای مجازی تهدیدات، آسیب ها و فرصت ها برای دانشجویان پرداختند که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به سوالات دانشگاهیان پاسخ داد.در پایان این نشست از برگزیدگان یادواره شعرشهیدالداغی تقدیر شد.
آیین اختتامیه با شعرخوانی شاعران برجسته شهرستان اقایان دکترجعفری نسب و دکترصحرایی آغازشد و از برگزیدگان یادواره اقایان دکترمصطفی توفیقی،حسین شکیبی نیا و خانم دکترفریبامهری خاتمه یافت.
لازم به ذکراست طی رایزنی های انجام شده در سال جاری،یادواره کشوری این شهید توسط مدیریت فرهنگی واجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری برگزارخواهدشد.

گفتنی است دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات همراه با همراهی رئیس و مسئولین دانشگاه پس از این نشست با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه به مقام این شهدای بزرگوار ادای احترام کردند.