یازدهمین جلسه کمیته علمی کنگره بین المللی سربداران

یازدهمین جلسه کمیته علمی کنگره بین المللی سربداران با حضور دبیر علمی همایش، دکتر علی اصغر مولوی و دبیران علمی کمیته های کنگره، برگزار شد. در این جلسه مسائلی پیرامون روند برگزاری بخش علمی کنگره از قبیل تعیین محورها و اهداف و پیگیری جهت فراگیرکردن اطلاع رسانی همایش از طریق فضای مجازی مورد بحث و بررسی حاضران قرار گرفت.
در ابتدای این جلسه دکتر مولوی دبیر علمی کنگره، گزارشی از روند اجرایی بخش همایش علمی را برای حاضران بیان کرد و از اعضاء و همکاران کمیته ی علمی کنگره خواست با توجه به اعلام آذرماه به عنوان تاریخ قطعی برگزاری همایش علمی کنگره سربداران، اطلاع رسانی کامل از طریق سایت همایش علمی کنگره انجام و همچنین پوستر کنگره به دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و موسسات ذیربط ارسال گردد،ضمن این که با دعوت رسمی از استادان پیشکسوت و برجسته تاریخ کشور، درخواست حضور و همراهی آنان به عمل آید.
دبیر علمی همایش با اشاره به این  نکته  که کنگره  سربدارن در سه بخش  همایش بین المللی علمی، جشنواره آیین و هنر و جشنواره فرهنگ و ادب که محوریت برگزاری آنها با دانشگاه حکیم سبزواری، شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار است تدوین شده، اظهارداشت: در این میان  تنها دانشگاه به صورت جدی به بحث اجرایی کنگره ورود پیدا کرده و با توجه به نظر دکتر حدادنیا رئیس دانشگاه و دبیر کنگره و تعیین آذرماه به عنوان تاریخ قطعی برگزرای این همایش احتمال دارد هر بخش جداگانه و در زمان های متفاوت برگزار شود.
در ادامه جلسه دکتر محمّد علی زنگنه اسدی با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش در شهر سبزوار رسالت واقعی کنگره را شناسایی و معرفی تاریخ منطقه سبزوار عنوان کرد و فراهم آوردن فضای پژوهشی مناسب جهت برگزاری هرچه بهتر کنگره  را در اثرگذاری این همایش در تاریخ و فرهنگ منطقه حائز اهمیت برشمرد.
سپس سید نورالله رضوی مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری و دبیراجرایی کنگره، به روند تکمیلی اطلاع رسانی اشاره و پیشنهاد کرد با توجه به فراگیر و دردسترس بودن فضاهای مجازی از ظرفیت این فضاها جهت اطلاع رسانی حداکثری در جهت محورها و زمان برگزاری همایش استفاده شود، دبیر اجرایی کنگره همچنین انعکاس اخبار کنگره در سایت های تخصصی مربوط به اطلاع رسانی همایش ها در ایران را باعث جلب مشارکت حداکثری اهل تاریخ دانست و خواستار ورود کمیته علمی کنگره به این مقوله شد.
در خاتمه این جلسه، مقرر شد هماهنگی جهت برگزاری جلسه ای با شورای  سیاستگذاری کنگره سربداران جهت بررسی برنامه های اجرایی و بحث و تبادل نظر کمیته ی علمی  با اعضای این ستاد صورت بگیرد.

دیگر حاضران این جلسه عبارت بودند از دکتر حسن صیانتی (عضو هیات علمی گروه فلسفه و حکمت اسلامی)، دکترسید محمدکاظم علوی (عضو هیات علمی گروه فلسفه و حکمت اسلامی)، دکتر عباس محمدیان (عضو هیات علمی گروه ادبیات فارسی)، دکتر محمدعلی زنگنه اسدی (عضو هیات علمی گروه جغرافیا) دکتر مهیار علوی مقدم (عضو هیات علمی گروه ادبیات فارسی)، دکتر علیرضا حمیدیان (عضو هیات علمی گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری)، دکتر محمد باقری سبزوار(عضو هیات علمی گروه فلسفه و حکمت اسلامی) و سیّد حمید جوادیان مسوول دبیرخانه ی کمیته ی علمی کنگره.