مسابقه‌ی‌ منطقه‌‌ای برنامه‌‌نویسی دانشجویی ای‌سی‌ام که توسط انجمن معتبر ای‌سی‌ام و با هدف ارتقای توانایی برنامه‌نویسی گروهی بین دانشجویان بنا نهاده شده است، هر ساله به ‌صورت منطقه‌‌ای در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود و برندگان مسابقات منطقه‌ای به مرحله‌‌ی نهایی راه می‌یابند. تیم‌های منتخب ایرانی براساس مسابقه‌‌ی منطقه‌ای غرب آسیا که هر سال توسط دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود به مسابقات جهانی اعزام می‌گردند. مسابقه‌ی‌ جهانی ای‌سی‌ام به عنوان المپیک برنامه‌نویسان شناخته شده و در مجامع علمی از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است.

بیستمین دوره‌ی مسابقات برنامه‌نویسی ای‌سی‌ام  به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف در 30‌ام آذرماه 1397 برگزار شد که در این دوره ۸۴ تیم سه‌ نفره از ۵۸ دانشگاه‌ داخل کشور به رقابت پرداختند. در این دوره از مسابقات تیم دانشکده‌ی ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه حکیم سبزواری با سرپرستی آقای دکتر مرتضی جعفرزاده متشکل از آقایان مرتضی جلمبادانی، امین طهماسبی و سجاد فرهودفر در جایگاه 25 دانشگاهی و بالاتر از تیم‌هایی از دانشگاه‌های تبریز، بیرجند، سمنان و … در این دوره از رقابت‌ها قرار گرفت.

برای دومین سال متوالی، در سال 98 تیم منتخب دانشگاه از گروه ریاضی کاربردی انتخاب و به مسابقات برنامه‌نویسی ای‌سی‌ام در منطقه‌ی غرب آسیا اعزام شد. سرپرستی این تیم برعهده آقای دکتر مرتضی جعفرزاده استاد محترم گروه ریاضی کاربردی است. اعضای تیم از دانشجویان رشته‌های مختلف دانشکده ریاضی انتخاب شدند که فرصتی برای این دانشجویان جهت کسب تجربه و مهارت فراهم گردید.