بازدید علمی


در شروع و در صبح روز بازدید، دانشجویان با شرکت در یک جلسه با ماموریت ها و رسالت های پارک آشنا شده و در جریان حمایت های مادی و معنوی به عمل آمده از شرکت های مستقر در پارک قرار گرفتند. در ادامه، بازدید از دو شرکت دانش بنیان مد نظر بود. در یکی از این شرکت ها، مطالعات مخزنی بر روی مخازن و میادین مختلف نفتی ایران صورت پذیرفته و دانشجویان با دستگاه ها، روش های مختلف، روند و شرایط انجام آزمایش ها و حیطه ی فعالیت یک شرکت دانش بنیان نفتی با سطح فناوری بالا آشنا شدند. اشتغال چند نفر از فارغ التحصیلان مهندسی نفت دانشگاه حکیم سبزواری در این شرکت، از موضوعاتی بود که برای دانشجویان بسیار جالب به نظر رسید و در تقویت انگیزه آن ها برای تلاش مضاعف بسیار نقش داشت.در ادامه یکی از شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه ی ساخت تجهیزات نفتی مورد بازدید دانشجویان قرار گرفت. از جمله تجهیزات با دانش فنی بالا که در حال ساخت در این شرکت بود، می توان به انواع شیرهای مورد استفاده در صنعت نفت و به طور ویژه مته های حفاری اشاره کرد که از دیرباز به علت تحریم ها در واردات آن ها مشکلات و چالش های جدی وجود داشت و هم اکنون بلوغ دانش فنی در این شرکت به حدی بود که امکان ورود به حوزه ساخت این تجهیز را فراهم آورده بود.

عصر روز بازدید برای هر دو گروه آقایان و خانم ها با دیدن دستاوردهای نظامی کشور در موزه هوا و فضای سپاه ادامه یافت و دانشجویان از نزدیک با انواع موشک ها، پهپادها و تجهیزات نظامی مختلف از جمله هواپیما، هلیکوپتر و رادار آشنا شدند. شنیدن تاریخچه ی رشد و بالندگی صنعت نظامی کشور در کنار افتخارات حاصل شده در طول این چند سال از نکات بسیار جذاب و مثبت به اذعان دانشجویان بودند.
این بازدید با حمایت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و بنیاد ملی نخبگان خراسان رضوی صورت گرفت و جا دارد تا مراتب تقدیر و تشکر از مجموعه ی حامیان این بازدید در همین جا تقدیم گردد.