رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: تفاهم نامه همکاری های مشترک به منظور ایجاد، گسترش و همفکری دو جانبه بین دانشگاه حکیم سبزواری و شرکت داروسازی طاها به امضا رسید.

 دکتر ریحانه صباغ زاده در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه افزود: همکاری دو جانبه در خصوص ارائه خدمات متقابل، تبادل تجربیات و انجام آزمایشات تخصصی مورد نیاز شرکت طاها از جمله موضوعات این تفاهم نامه است.

 وی با اشاره به تعهدات دو طرف در این تفاهم نامه، افزود: همکاری های دو جانبه در زمینه آزمون های مربوط  به مقایسه های بین آزمایشگاهی و آموزش های علمی و عملی(مهارتی) جهت آمادگی نیروهای کارآزموده، همکاری متقابل در خصوص ارسال به موقع نتایج و گزارشات به یکدیگر، انتقال دانش و کاربردی کردن دانش از اهداف مورد نظر و کسب تجربه به صورت برگزاری کارگاه ها جهت منابع انسانی مورد نیاز شرکت از جمله زمینه های همکاری در این تفاهم نامه است.

 دکتر صباغ زاده قرادادن امکانات شرکت از جمله فضاهای صنعتی و تکنولوژی مورد استفاده برای پروژه های پژوهشی-کاربردی در راستای اهداف شرکت، تجهیزکارگاه ها و آزمایشگاه های مرتبط با حیطه کار شرکت در صورت امکان، طراحی آزمایشگاه بر اساس سرفصل شرکت، قرار گرفتن محلی از دانشگاه برای حضور شرکت و معرفی به دانشجویان و نیز در مرکز رشد و ارائه طرح های مورد تقاضای شرکت جهت اطلاع دانشگاه را از دیگر تعهدات دو طرف در این تفاهم نامه برشمرد.

 گفتنی است دانشگاه حکیم سبزواری از جمله دانشگاه های شمال شرق کشور است که دارای آزمایشگاه مرکزی و آزمایشگاه های مجهز میکروبیولوژی، بیوتکنولوژی صنعتی، شیمی، گیاهان دارویی و زیست فناوری می باشد و آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه  در حال حاضر  همکار شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) است.