معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در چهارمین همایش معرفی رشته های دانشگاهی با اشاره به اینکه فرایند انتخاب رشته تحصیلی از مهمترین و حساسترین مقاطع و انتخاب های زندگی  داوطلبین ورود به دانشگاه ها  است، تصریح کرد: یک انتخابموفق و  درست، انتخابی است که بر اساس علاقه، توانایی و استعداد داوطلب و شرایط خانواده و نیاز جامعه صورت بگیرد.
دکتر بهمن کروجی با تاکید بر اینکه اکنون آزمون سراسری به پایان رسید و نوبیت به انتخاب شماست، افزود: در فرایند انتخاب رشته داوطلبان نباید بر اساس و تحت تاثیر جوی که در اطرافشان حاکم است، دست به انتخاب رشته بزند زیرا  مهم ترین نکته در بحث انتخاب رشته، علاقه خود فرد دانشجوست .
وی افزود: گاها دیده شده برخی از داوطلبین علاقمند به تحصیل در شهرهایی بزرگ هستند و از ظرفیت ها و توانمندی دانشگاهی موجود در خود غفلت می کنند که با توجه به مسائل و مشکلاتی که زندگی در شهرهای بزرگ دارد این غفلت می تواند ضربه ای جبران ناپذیر به آینده جوانان و همچنین آینده شهرستان وارد می کند.

دکتر کروجی همچنین با یادآوری این مهم که امکان مهمان شدن و یا انتقال دانشجویان روزانه از شهری به شهر دیگرپروسه ای  سخت و دشوار و در بسیار موارد ناممکن است به داوطلبان توصیه کرد در صورتی که علاقه به تحصیل در شهری ندارند به هیچ عنوان رشته های دانشگاه آن شهر را انتخاب نکنند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی در ادامه سخنانش با تشریح جایگاه ممتاز دانشگاه حکیم سبزوار در منطقه و در سطح کشور خاطر نشان کرد: خوشبختانه دانشگاه در سال های  اخیر به افتخارات بسیاری دست یافته است و ما هم اکنون جزء ۲۲ دانشگاه برتر کشور و دانشگاه محور منطقه هستیم.
وی با اشاره به اینکه سطح علمی، آوزشی و امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه حکیم  سبزواری در منطقه بسیار ویژه و قابل توجه است، افزود:  در طی دو سال گذشته در بحث پژوهشی و آموزشی در دانشگاه  رشد چشمگیری داشته ایم.
گفتنی است در ادامه این نشست ، آقای محرابی مدیر آموزش و پرورش شهرستان طی سخنانی به واکاوی  موارد و مسایلی که داوطلبین باید در امر انتخاب رشته داوطلبین کنکور در نظر داشته باشند پرداخت و در ادامه روسای دانشکده های دانشگاه حکیم سبزواری  طی سخنانی به تبیین و معرفی توانمندی های دانشکده های دانشگاه  برای حضار پرداختند.