سامانه جامع گردشگری منطقه غرب خراسان رضوی شامل شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد با رویکرد ارتقای صنعت گردشگری داخلی و بین المللی روز سه‌شنبه با حضور نمایندگان سبزوار در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه و مسولان و مدیران شهری سبزوار رونمایی شد.

   

رییس دانشگاه حکیم سبزواری در این آیین  گفت: این سامانه گردشگری به وسیله پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری و با هدف گردآوری اطلاعات و معرفی جاذبه‌های گردشگری طراحی شده است.

دکتر علی اصغر مولوی افزود: سامانه جامع گردشگری الکترونیک شهر سبزوار و شهرهای مجاور بر اساس پارامترهای شهر الکترونیک در دوران پسا کرونا رونمایی شده است.

مجری طرح سامانه جامع گردشگری منطقه غرب خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم گفت: این سامانه گردشگری الکترونیک شامل شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد بزرگترین مرجع ۲ زبانه (فارسی و انگلیسی) معرفی جاذبه‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، جاذبه‌های طبیعی، توریستی و اقامتی این منطقه است.

مهندس زهره فصیح فر افزود: این طرح با ایجاد بستری مناسب و نو، فرصتی ویژه برای ارتقای صنعت گردشگری داخلی و بین المللی و رونق کسب و کارهای حوزه‌ گردشگری و صنایع دستی خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین از طریق این سامانه جامع گردشگری تجربه‌ ای نو با امکان ارائه خدمات و محصولات به صورت آنلاین و مجازی بر بستر اینترنت و سامانه‌های تحت وب در سراسر دنیا فراهم می شود.

او اضافه کرد: بخش‌های اصلی این طرح شامل ۳ سامانه یا بخش اصلی به نام های سبزوار توریسم، اقامت سبز و سبزوار پلازا است.

علاقمندان جهت بازدید از سامانه جامع گردشگری الکترونیک شهر سبزوار به آدرس http://sabzevartourism.com مراجعه فرمایند.

گفتنی است سبزوار از شهرهای تاریخی و بزرگ خراسان رضوی در غرب این استان است که با بیش از ۹۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی، ۶ موزه، جاذبه های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی، ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.