در راستای تحقق اهداف عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و وزارت علوم و بهره گیری از ظرفیت های مشترک دوجانبه، تفاهم نامه همکاری بین جمعیت هلال احمر سبزوار و دانشگاه‌حکیم‌سبزواری منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری در نشستی که صبح امروز با حضور رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار و رئیس دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، تفاهم نامه همکاری بین جمعیت هلال احمر سبزوار و دانشگاه‌حکیم‌سبزواری به امضا رسید.

گفتنی است موضوع این تفاهم نامه مشترک بهره مندی از توانمندی‌های علمی و توسعه همکاری ها در زمینه آموزش و پژوهش همکاری‌های فرهنگی و اجتماعی و اشتراک گذاری منابع اعم از نیروی انسانی، امکانات و ساختارهای زیربنایی و توسعه و بهره گیری از ظرفیت های دو نهاد در توانمندسازی بنیه و ارائه خدمات بشردوستانه است.

از جمله زمینه های همکاری دانشگاه در این تفاهم نامه نیز می توان به برگزاری سمینارها و همایش ها و کارگاه ها و اردوها و دوره‌های آموزشی مشترک با جمعیت، مشارکت در تهیه آیین نامه ها و دستورالعمل های مورد نیاز جمعیت، ارائه خدمات حوزه فناوری، تامین فضای مناسب برای برگزاری کارگاه‌ها، مشارکت در تامین استاد در زمینه روش های تدریس، همکاری متقابل در ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی مورد نیاز به جمعیت  و … اشاره کرد.

 همچنین از تعهدات جمعیت هلال احمر در تفاهم نامه می توان به ارائه آموزش های فراگیر امداد، کمک های اولیه، آمادگی تاب آوری مورد نیاز دانشگاه، هدایت و حمایت از پایان نامه های تحصیلی در مقاطع مختلف، برگزاری مانورهای آمادگی و توانمندسازی امداد نجات ایمنی و… در اختیارگذاشتن نیروهای داوطلب در بهره گیری از پتانسیل آنان در اجرای برنامه های دانشگاه و … اشاره کرد.

لازم به یادآوری است زمینه امضای این تفاهم نامه همکاری، توسط مدیریت تربیت بدنی دانشگاه حکیم سبزواری صورت گرفت.