دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی در نامه ای ضمن تقدیر از قرار گرفتن نام دانشگاه حکیم سبزواری در جمع دانشگاه های سبز جهان در رتبه بندی گرین متریک اظهار امیدواری کرد روند این گونه فعالیت های ارزشمند در دانشگاه همچنان ادامه یابد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل همچنین در این نامه اعلام داشته است که با توجه به بستر به وجود آمده و ایجاد شناخت بین‌المللی می‌توان فعالیت‌های علمی در سطح منطقه و جهان را بیشتر توسعه داد.

دکتر سالار آملی در بخشی دیگر از نامه خود عنوان داشته است که همکاری با دانشگاه های بین المللی در قالب مختلف از جمله اعزام استاد و دانشجو، انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، تعیین استاد راهنمای مشترک، بهره‌گیری از توان ایرانیان مقیم خارج و سایر فعالیت‌های علمی بین المللی از شاخص های موثر و مفید در جهت افزایش کیفی توانمندی دانشگاه  حکیم سبزواری و بین المللی سازی است.

رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی در ادامه نامه اظهار امیدواری کرده است که روند این گونه فعالیت های ارزشمند در دانشگاه حکیم سبزواری همچنان ادامه یابد.

لازم به یادآوری است بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از پایگاه رتبه بندی بین المللی دانشگاه های پایدار و سبز دنیا (“GreenMetric”) دانشگاه حکیم سبزواری در نخستین حضور خود در این رتبه بندی توانست با عملکردی موفق، رتبه ۱۲ در بین ۴۱ دانشگاه کشور و رتبه ۳۷۴ را در جمع ۹۱۲ دانشگاه برتر در این زمینه از سراسر جهان کسب کند.