آزمون سراسرى سال ۹۶ ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، همزمان با سراسر کشور روزهای پنجشنبه ۱۵و جمعه ۱۶ تیرماه در دو نوبت صبح و عصر در شهرستان سبزوار حوزه امتحانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود.
معاون مدیرآموزشی دانشگاه حکیم سبزواری با اعلام این خبر گفت:  ۵۰۱۲ داوطلب سبزواری  در کنکور سراسری ۹۶،  ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه حکیم سبزواری(به عنوان حوزه مرکزی شهرستان ) بایکدیگر به رقابت می پردازند.
مهدی ضیایی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری  با بیان این‌که برگزاری آزمون سراسری از فعالیت‌های مهم و حساس حوزه معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه است ، اظهار کرد: کنکور سراسری در پنج گروه ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجه برگزار می شود که داوطلبان هریک از گروه‌های ریاضی، تجربی و انسانی نیز می‌توانند در یکی از ۲ گروه هنر و زبان نیز شرکت کنند.
وی افزود: این آزمون در چهار نیم‌روز در پنج‌شنبه و جمعه( ۱۵ و ۱۶تیرماه) برگزارمی شود  که صبح پنج‌شنبه داوطلبان آزمون  گروه های ریاضی و انسانی، صبح جمعه آزمون گروه تجربی، عصر پنج‌شنبه آزمون گروه هنر و عصر جمعه نیز آزمون گروه زبان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
ضیایی با اعلام اینکه بیشترین دواطلبان آزمون امسال در شهرستان سبزوار  را داوطلبان گروه تجربی با ۲۸۵۴ نفر تشکیل داده اند عنوان داشت: حدود ۵۷ درصد از کل شرکت کنندگان این دوره از آزمون سراسری در شهرستان را داوطلبان گروه آموزشی تجربی به خود اختصاص داده اند.
وی همچنین تعداد داوطلبان گروه آموزشی علوم ریاضی را ۵۱۱، علوم انسانی ۷۳۵ ، هنر ۳۳۸ و زبان های خارجی را ۵۷۴ داوطلب عنوان کرد.