مدیر تربیت بدنی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این دانشگاه از روز یکشنبه ۲۵ شهریورماه میزبان اردوی تیم ملی دارت بزرگسالان ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا- آقیانوسیه خواهد بود.

دکتر محمدرضا شهابی کاسب در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه افزود: این مرحله از اردوی تیم ملی بزرگسالان دارت کشور آخرین مرحله از اردوهای این تیم پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا- آقیانوسیه کره جنوبی است.

روانشناس ورزشی تیم ملی دارت بزرگسالان کشور ادامه داد: دانشگاه حکیم سبزواری تنها دانشگاهی در کشور است که میزبان اردوهای تیم ملی در یک رشته ورزشی می شود.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش دارت کشور ادامه داد: این میزبانی به واسطه تفاهم نامه همکاری های مشترک بین دانشگاه حکیم سبزواری و انجمن دارت کشور و ارزیابی این انجمن از پتانسیل های خوب و رایزنی های مسئولان تربیت بدنی دانشگاه حکیم سبزواری حاصل شد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه حکیم با اعلام اینکه آخرین مرحله اردوی تیم ملی بزرگسالان دارت ایران از یکشنبه ۲۵ شهریورماه تا روزجمعه۳۰ شهریورماه به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این مرحله از اردو ۴ ورزشکار آقا، ۲ ورزشکارخانم و۳ نفرکادر فنی حضور خواهند داشت.

دکتر شهابی با اشاره به حضور مهندس ایوب زاده، سرپرست انجمن دارت کشور در این مرحله از اردو تیم ملی افزود: از فرصت حضور سرپرست انجمن دارت کشور در دانشگاه نهایت استفاده را جهت پیگیری طرح ها و مفاد تفاهم نامه منعقد شده بین دانشگاه و انجمن دارت خواهیم برد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: یکی از مواردی که در این بازه پیگیری خواهد شد، بحث تفاهم سه جانبه در خصوص ساخت  وسایل،تجهیزات و لوازم جانبی دارت در دانشگاه حکیم سبزواری با همکاری انجمن دارت ایران و دانشگاه صنعتی اسفراین است.

وی با تاکید بر اینکه برآنیم ساخت وسایل و تجهیزات دارت را  در ایران بومی سازی کنیم، ادامه داد: بر طبق تفاهم نامه دو جانبه بین دانشگاه حکیم سبزواری و انجمن دارت مباحث علمی و پژوهشی ساخت تجهیزات در دانشگاه حکیم سبزواری و موارد مربوط به تولید تجهیزات در دانشگاه صنعتی اسفراین صورت خواهد گرفت و توسط انجمن دارت برندسازی خواهد شد که در صورت راه اندازی این مرکز در دانشگاه اولین مرکز از این نوع در غرب آسیا خواهد بود.

روانشناس ورزشی تیم ملی دارت بزرگسالان کشور  در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به  استقرار مرکز پژوهش های علمی دارت کشور در دانشگاه حکیم سبزواری حضور تیم ملی دارت کمک شایانی در پیشبرد پژوهش های علمی پژوهشگران دانشگاه در این حوزه خواهد داشت.

وی افزود: همچنین با برنامه ریزی صورت گرفته و با حضور بازیکنان و کادر تیم ملی دارت برنامه ای جهت استعدادیابی اعضای خانواده دانشگاه حکیم سبزواری در ورزش دارت خواهیم داشت تا بتوانیم درآینده نزدیک یک یا دو بازیکن نوجوان سبزواری را به تیم ملی دارت معرفی کنیم.

 لازم به یادآوری است مسابقات دارت آسیا و اقیانوسیه مهر ماه امسال در کره جنوبی برگزار می شود.گفتنی است دانشگاه حکیم سبزواری بهمن ماه سال آینده نیز میزبان مسابقات دارت اوپن رنکینگ جهانی جوانان۲۰۱۸  خواهد بود.