دیدار پایان سال هیأت رئیسه دانشگاه با همکاران در فضایی صمیمانه و پرشور برگزار شد.

دکتر حدادنیا در مراسم پایان سال ۱۳۹۳ در جمع کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه ضمن تاکید بر تصمیم گیری درست در پیشبرد برنامه های آینده بیان داشت:

برای رسیدن به اهداف متعالی و نقطه مطلوب، چهار روش اجرایی وجود دارد، عده ای متکی بر افتخارات و مدیریت گذشته هستند، عده ای منتظر وقوع حادثه در زمان حال و سپس تصمیم گیری برای رفع مشکل بر می آیند، عده ای مدیریت آینده گرا دارند به این صورت که با توجه به سیاست های آینده و مطابق با آن، مشکلات را  پیش بینی می کنند و عده ای دیگر هستند که مدیریت آینده ساز هستند، این افراد در تصمیم گیری ها به گونه ای عمل می کنند که بهترین ساختار را برای آینده ترسیم می نمایند.

رئیس دانشگاه در همین رابطه چهار عامل دانش، بینش، روش و برش را زمینه ساز رسیدن به این اهداف دانست.

IMG_7412 (FILEminimizer) IMG_7430

دکتر حدادنیا در ادامه به بیان برخی از مشکلات و کمبودهای مالی دانشگاه در سال ۹۳ اشاره و گفت:

خوشبختانه دانشگاه حکیم سبزواری با همدلی و همیاری توانست با تدبیر و بکارگیری چهار روش مدیریتی فوق خصوصاَ در حوزه اداری و مالی، بودجه ۳۰ میلیاری سال ۹۳ را به ۵۳ میلیارد تومان در سال ۹۴ برساند که در صورت تحقق این امر بسیاری از مشکلات در سال آینده حل خواهد شد.

رئیس دانشگاه همچنین با اشاره به سخنان معاونت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه، خواستار رشد و ارتقای کیفی بخش های پژوهشی و آموزشی در سال آینده شد و گفت:

با توجه به اینکه ۳ میلیارد تومان در سال ۹۴ به بخش پژوهشی دانشگاه اختصاص یافته است حیف است برای دانشگاه حکیم با این قدمت و جایگاه که از لحاظ پژوهشی و علمی در رده های پایین قرار گیرد و بایستی با تلاش و جدیت و با گام های استوار و امید به آینده ای روشن برای دانشگاه در رفع این معضلات در سال آتی بکوشیم به گونه ای که از این دانشگاه همطراز با نام سترگ حکیم سبزواری با افتخار و عزت به عنوان یکی از ۲۰ دانشگاه برتر کشور نام ببرند.

وی همچنین حساسیت ها را در حوزه امور فرهنگی لازم و بایسته برشمرد و افزود:

باید در بخش فرهنگی، متولی فرهنگ گفتگو و تعامل در دانشگاه باشم نه سفسطه گری بلکه به گونه ای عمل شود که فرهنگ غنی، علاوه بر دانشگاه، به بیرون از آن نیز صادر شود چراکه این امر از مهمترین شاخصه ها و وظایف دانشگاه هاست.

دکتر حدادنیا وجود ۸ هزار دانشجوی فعال در دانشگاه را زمینه ای مناسب برای تمرین آزاداندیشی و گسترش فعالیت های فرهنگی و علمی دانست.

رئیس دانشگاه در پایان در میان تشویق بی وقفه همکاران و در فضایی که بوی وفاق، همدلی و امید به آینده از آن استشمام می شد، ضمن آرزوی سالی خوش و با سعادت برای تمامی همکاران و خانواده محترمشان، هدایایی را به مناسبت سال نو به ایشان تقدیم نمود.

×××

IMG_7383 (FILEminimizer) IMG_7401 (FILEminimizer)

پیش از سخنان رئیس دانشگاه نیز، هر یک از معاونین به تناوب اشاره ای مختصر به فعالیت ها و عملکرد حوزه ذیربط خود داشتند و به طور خلاصه گزارشی از روند اجرای برنامه ها در سال ۹۳ و ترسیم چشم انداز سال آینده ارائه نمودند.