مدیر مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری  گفت : شرکت آریا صنعت هوشمند اسپاد، مستقر در مرکز رشد این دانشگاه  به عنوان نخستین شرکت دانش بنیان  این مرکز  موفق به اخذ گواهینامه دانش بنیان شد.
دکتر رضا سهیلی فرد در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه افزود: این شرکت با ایده محوری ساخت بازوی ربات  به عنوان نخستین شرکت دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه حکیم  موفق به اخذ گواهینامه دانش بنیان شد.
وی با اشاره به اینکه  این شرکت در زمینه ی  رباتیک ،اتوماسیون ،برق ،هوشمندسازی فعالیت دارد، اظهار داشت: شرکت اسپاد از نخستین شرکت های مستقر در در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری است که چند ماه پس از تاسیس مرکز رشد،  در این مرکز مستقر شد.
مدیر مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری تبدیل علم به ثروت را لازمه توسعه اقتصادی دانست عنوان داشت: این شرکت در حال حاضر زمینه اشتغال برای پنج نفر از فارغ التحصیلان جوان و فعال و نخبه  دانشگاهی را به صورت تمام وقت در زمینه های برق ،مکاترونیک ، مکانیک و رباتیک فراهم آورده است.
گفتنی است شرکت اسپاد از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در زمینه ی  رباتیک ،اتوماسیون ،برق ،هوشمندسازی آغاز نموده و از چندین ماه پس از تاسسیس در مرکز رشد مستقر شد و در راستای معرفی شرکت و کسب اعتبارو نیز تامین هزینه های ساخت و اجرای ایده محوری  به سمت اجرای پروژه هایی که برای اولین بار در کشور اجرا گردیده روی آورد  از جمله  این پروژها پیاده سازی سامانه ی هوشمند عابرپیاده در محورهای سبزوار-بجنورد،مشهد-قوچان  و پیاده سازی پروژه سرعت گیر مجازی در محورمشهد –بجنورد می باشد .
از دیگر موفقیت های این شرکت ساخت بازوی ربات اسکارا و پوما و سفارش این ربات توسط چندین دانشگاه بوده است .همچنین حضور فعال در فن بازارهای تخصصی و نمایشگاه ها معتبر داخلی از دیگر فعالیت های این شرکت در مدت استقراردر مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری است.