مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم: ظهور نخبگان علمی، ادبی و فرهنگی در دانشگاه حکیم با پتانسیل موجود دور از ذهن نیست

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن بازدید از ظرفیت های دانشگاه حکیم در حوزه های مختلف خصوصاً مباحث فرهنگی، در نشست کاری با مسئولان دانشگاه حضور پیدا کرد.

  

رئیس دانشگاه در این دیدار ابتدا ضمن خوش آمدگویی به دکتر ایرجی، حضور ایشان در اولین سفر کاری به دانشگاه حکیم را مایه مباهات دانست و در ادامه به معرفی پیشرفت های اخیر دانشگاه، عملکرد حوزه فرهنگی و ظرفیت های دانشجویی دانشگاه پرداخت.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز ضمن تاکید به حفظ ارزش های دینی و ملی در فعالیت ها و عملکرد حوزه فرهنگی و اجتماعی اذعان داشت:

ما به مقوله فرهنگ رویکردی ایدئولوژیک داریم بدین صورت که حرکت و تلاش خود را در راستای تربیت نسل با ایمان و سالم سوق دهیم تا در محیط دانشگاه محیطی پویا و زنده داشته باشیم که دانشجویان بتوانند آزادانه با هم تعامل داشته باشند، این مشارکت را نیز باید در تصمیم گیری ها و اجرای فعالیت های فوق برنامه داشته باشیم که جشنواره ادبیات داستانی رضوی یک نمونه از این مشارکت هاست که به بار نشست.

دکتر ایرجی نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه حکیم به عنوان اولین سفر کاری خود در سمت جدید، به ویژگی های منحصر به فرد مردم  سبزوار در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت:

“از ظاهر و گزارشات این دانشگاه برمی آید که جمع فعالی در حوزه آموزش عالی دغدغه های وسیعی دارند ولی این فعالیت ها آنطور که باید انعکاس پیدا نکرده، به عنوان مثال در بخش پژوهشی، زحماتی که اساتید در مقوله ترویج علم کشیده اند جنبه تئوریک آن بیشتر از نمود عملی آن است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه گزارش کامل و منسجمی از نظر محتوا به وزارت نرسیده و این تلاش از سوی وزارت نیز انجام نگرفته است، گفت:

“در دانشگاه هایی که فاقد امکانات و زیرساخت های فرهنگی لازم است، مسئولیت دانشگاه در تولید و اشاعه فرهنگ افزایش پیدا می کند و بار این امر بر عهده مسئولان، مدیران، اساتید و کارکنان دانشگاه است.

ایشان در رابطه با حمایت های درخواستی دانشگاه در زمینه ی فعالیت های فرهنگی گفت:

“وزارت علوم حمایت خود را جهت تامین هزینه های برآورد شده توسط حوزه فرهنگی دانشگاه اعلام می دارد که اولویت آن چاپ کتاب ایثارگران، چاپ کتاب نفیس نگاره های حکیم و تولید فیلم  با موضوع و محوریت امام رضا (ع) می باشد.

  

دکتر ایرجی در انتها ضمن تاکید بر سخن امام در مورد دانشگاه به عنوان مبدا تحولات، اذعان داشت:

” با دیدن دانشگاه حکیم، برنامه ها، سیاست های فرهنگی، مسئولان دلسوز و دانشجویان با انگیزه آن، امیدواری های زیادی در مورد ظهور بیهقی ها، حکیم سبزواری ها و… در دل ها زنده می شود.”

پس از اتمام جلسه نیز دکتر ایرجی به همراه مسئولین دانشگاه بازدیدی از فعالیت های حوزه فرهنگی به عمل آوردند.