مرکز نوآوری، شکوفایی و شتابدهی دانشگاه حکیم سبزواری با اختصاص بودجه ۱۵ میلیارد ریالی از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری صبح امروز توسط معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار افتتاح شد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در آیین افتتاح این پروژه در جمع خبرنگاران گفت: مرکز نوآوری، شکوفایی و شتابدهی در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و در راستای تکمیل زنجیره آموزش، فناوری، ثروت‌آفرینی و کارآفرینی دردانشگاه حکیم سبزواری افتتاح شد.

دکتر علی اصغر مولوی با بیان چشم اندازهای این مرکز، ادامه داد: مرکز نوآوری و شتابدهی مکانی است جهت آموزش نوآوری، پرورش ایده ها و شتابدهی به ایده های متمایز است.

 دکتر مولوی با اشاره به اینکه راه اندازی این مرکز در جهت حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین و ترغیب صاحبان ایده اعم از دانشجویان، اساتید و فعالان بخش صنعت به سوی اقتصاد دانش بنیان است، افزود: در این مرکز، صاحبان ایده ها، در قالب تیم‌هایی ایده های خود را پرورش داده و این ایده های پروزش یافته پس از طی مراحلی می توانند به صورت شرکت هایی در مرکز رشد دانشگاه مستقر و فرایند بالندگی و دانش بنیان شدن را طی کنند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به دستاوردهای پژوهشی چندسال اخیر این دانشگاه، اظهار داشت: در بحث چرخه تبدیل دانش به فناوری در دانشگاه حکیم سبزواری، مرکز رشد دانشگاه در سال ۹۲ تاسیس و مرکز نوآوری شکوفایی نیز امروز راه اندازی شد و در آینده نه چندان دور هم پردیس علم و فناوری تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید تا چرخه تبدیل علم به فناوری تکمیل شود.