نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: درخشش دانشگاه حکیم سبزواری درعرصه های علمی و پژوهشی در سطح کشور باعث افتخار شهرستان و منطقه است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزوار ، مهندس رمضانعلی سبحانی فر شب گذشته و در نشست هم اندیشی با جامعه دانشگاهی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: موفقیت های  اخیر دانشگاه حکیم سبزواری در عرصه دیپلماسی علمی در سطح دانشگاه های کشور قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: هم اکنون دانشگاه حکیم سبزواری  با چندین هزار  دانشجو و اعضای هیات علمی برجسته به ظرفیت و پتانسیلی غنی  در  شرق کشور مبدل شده است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه ها به لحاظ ویژگی های  فرهنگی و اجتماعی و سیاسی منشاء تحولات جامعه  هستند، ادامه داد:توسعه و پیشرفت جامعه در گروه دانشگاه است و دانشگاه شریان اساسی جامعه و قلب گسترش فرهنگی و اجتماعی و مسائل سیاسی می باشد.

مهندس سبحانی فر با تاکید بر اینکه اگر دانشگاه پویا نباشد جامعه دچار رکود و رخوت می شود، اظهار داشت: بیشتر چالش هایی که امروز با آن دست به گریبان هستیم به دلیل فقر آگاهی  در جامعه است.
وی بر لزوم نقش آفرینی قشر فرهیخته در معادلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه تاکید کرد و افزود: جامعه امروز ما آسیب های زیادی از عدم حضور فرهیختگان در  مسایل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی متحمل شده است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس در ادامه  گفت: نظام جمهوری اسلامی با وجود سنگ اندازی دشمنان علیه انقلاب اسلامی و تحریم های ظالمانه به پیشرفت های بزرگی در زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و نظامی رسیده است.
مهندس سبحانی فر با تاکید بر اینکه برجام با استقامت مردم، هدایت رهبری و تدبیردولت تدبیر و امید به فرجام رسید، ادامه داد: پس از برجام، حجم سرمایه گذاری خارجی در کشور سه برابر رشد کرد و ایران به محلی امن برای سرمایه گذاری کشورهای جهان تبدیل شد.
گفتنی است در ابتدای این نشست تنی چند  از اعضای هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری  به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود  پرداختند.