معاون مدیر آموزشی دانشگاه حکیم سبزواری از رقابت پنج هزار و ۹۳۶ داوطلب آزمون کنکور سراسری سال۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در این شهرستان خبر داد.

مهدی ضیایی روز چهار شنبه در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی همزمان با سراسر کشور روزهای پنج شنبه هفتم و جمعه هشتم تیرماه در این شهرستان برگزار می شود.

وی  با اعلام اینکه امسال نیز مانند چند سال گذشته بیشترین تعداد دواطلبان در شهرستان سبزوار را داوطلبان گروه تجربی تشکیل داده اند، افزود: از مجموع ۵۹۳۶ داوطلب سبزواری آزمون ۹۷، داوطلبان گروه تجربی با ۳۳۴۰ نفر، حدود۵۶ درصد از کل شرکت کنندگان این دوره از آزمون را در شهرستان به خود اختصاص داده اند.

ضیایی همچنین تعداد داوطلبان گروه آموزشی علوم ریاضی را ۵۱۹ ( ۱۳۶ نفر خانم و ۳۸۳ نفر آقا)، علوم انسانی ۸۶۰ (۵۲۹ نفر خانم و ۳۳۱ نفر آقا)، هنر ۴۱۴ (۲۶۹ نفر خانم و ۱۴۵ نفر آقا)و زبان های خارجی را ۸۰۳ (۵۴۰ نفر خانم و ۲۶۳ نفر آقا) داوطلب عنوان کرد.

معاون مدیر آموزشی دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه از اتخاذ تمهیدهای لازم برای برگزاری آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: دانشگاه  حکیم سبزواری به عنوان حوزه مرکزی شهرستان مسئولیت برگزاری این آزمون را بر عهده دارد، همچنین مخازن سوالات و باجه رفع نقص حوزه های آزمون شهرهای کاشمر، بردسکن، جوین و جغتای زیرنظر دانشگاه حکیم سبزواری است.

ضیایی  با اشاره به اینکه آزمون ۹۷ در چهار نیم‌روز در پنج‌شنبه و جمعه( ۷ و ۸ تیرماه) برگزارمی شود، اظهار داشت: صبح پنج‌شنبه داوطلبان آزمون گروه های ریاضی و انسانی، صبح جمعه آزمون گروه تجربی، عصر پنج‌شنبه آزمون گروه هنر و عصر جمعه نیز آزمون گروه زبان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.