بازديد دکتر براري، معاون وزير ارتباطات از دانشگاه

دکتر براري، معاون امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به اتفاق هيأتي همراه، روز سه شنبه از امکانات و تجهيزات آموزشي و پژوهشي دانشگاه، بازديد به عمل آورد.

در اين بازديد آقايان مهندس سبحاني فر، نماينده مردم سبزوار و شهرستان هاي تابعه در مجلس شوراي اسلامي، مهندس ملک جعفريان، مدير عامل شرکت مخابرات استان خراسان رضوي، دکتر تقي آبادي، مدير کل IT استان، مهندس چشمي، مدير عامل شرکت زير ساخت استان و جمعي ديگر از مديران و مسئولان شهرستان سبزوار و نيز معاونين و مديران دانشگاه حضور داشتند.

.

                                                                       DSC08115(FILEminimizer)  DSC08165(FILEminimizer)

.

دکتر عسکري معاون اداري و مالي دانشگاه در ابتداي جلسه به نيابت از رياست دانشگاه، ضمن عرض خير مقدم، به ارائه گزارشي از وضعيت آموزشي، پژوهشي و عمراني دانشگاه از ابتدا تا کنون پرداخت و ابراز اميدواري کرد که با تلاش تمامي دلسوزان دانشگاه و حمايت هاي نمايندگان محترم دولت و مجلس شوراي اسلامي، در تجهيز و توسعه زير ساخت ها و امکانات دانشگاه، تسريع شود.

مهندس سبحاني فر نماينده مجلس شوراي اسلامي، نيز با اشاره به پتانسيل بالاي موجود در دانشگاه حکيم سبزواري و وجود زيرساخت هاي مناسب، ابراز اميدواري کرد که بتوان با جذب اعتبارات مورد نياز نسبت به توسعه و تکامل اين زيرساخت ها عملکرد بهتري داشته باشيم.

مهندس سبحاني فر با اشاره به جايگاه کشور در توليد علم که بين رتبه هاي ۱۵ الي ۱۷ جهاني است، ابراز اميدواري کرد که اين توليد علم به تجاري سازي و توليد ثروت رسيده و جامعه و بخش صنعت و تجارت از آن منتفع گردند.

.

                                                               SONY DSC      SONY DSC

.

دکتر براري، معاون وزارت ارتباطات ودبیرکمیسیون انجمنهای علمی ایران نيز با اشاره به ابراز نارضايتي مقام معظم رهبري از وضعيت نامناسب نرخ تحقيقات کاربردي که بيت ۱۰ تا ۱۵ درصد برآورد شده است، اجراي تحقيقات و پروژه هاي کلان ملي با مشارکت خود دانشگاه ها و هدايت اين تحقيقات به سمت تجارت، صنعت و صادرات محصول را از جمله راهکارهاي رفع مشکلات اين حوزه برشمرد.

دکتر براري همچنين با اشاره به وجود بيش از ۴ ميليون دانشجوي جوان و فعال در دانشگاه ها، از آنها به عنوان سرمايه ملي ياد کرد که مي توان با برنامه ريزي درست، بهترين کارايي را از آنان در بخش هاي مختلف جهت توليد ثروت ملي حاصل کرد.

.

                                                                                      SONY DSC

.

سپس دکتر مولوی معاون پژوهشی دانشگاه با ارائه گزارشی از سابقه و توانایی های دانشگاه حکیم سبزواری، خواهان مشارکت این دانشگاه در طرح های کلان ملی شد و ازمعاونت وزارت ارتباطات خواستار مشارکت جدی و بيشتر دانشگاه حکیم در اجراي طرح های ملی به صورت محور همکار و هم چنین خواستار کمک ۲۵ میلیارد ریالی جهت ایجاد پژوهشکده ICT و تقویت زیرساخت های شبکه فیبرنوری و وایرلس و اینترنت ارزان و پرسرعت برای دانشگاه شد.

دکتر براری نيز خاطر نشان کرد که از مشارکت دانشگاه حکیم در انجام پروژه ها و طرح های مختلف وزارت علوم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت خواهند کرد و با توجه به این که بخش عمده ای از بودجه پژوهشی دانشگاه ها صرف خرید اینترنت می شود؛ از آقای مهندس سبحانی فر در خواست نمود که پيگير مصوبات مجلس شوراي اسلامي نسبت به تصویب قوانین مناسب، دسترسی اینترنت پرسرعت و ارزان در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی باشند.

 مهندس ملک جعفریان، مدير عامل شرکت مخابرات استان نيز با سخنانی، از پتانسیل بالای اداره کل مخابرات خراسان رضوی و آمادگی این نهاد جهت همکاری با دانشگاه اعلام نمود.

 دکترایلدرآبادی، مدیر فناوری واطلاعات دانشگاه نیز با ارائه گزارشی، روند رشد و توسعه دانشگاه را در سال های اخیر برای حاضران تشریح کرد.