اهداف و چشم انداز

اهداف و چشم انداز مدیریت روابط بین الملل

از آنجا که علم و دانش مفهومی فراملی است، مبادلات علمی بین مراکز علمی و تحقیقاتی مختلف، نقشی بنیادین در توسعه و ارتقاء کیفیت آموزشی و پژوهشی آنها دارد. اهمیت برقراری تعامل به‌ويژه در زمینه های علمی و تحقیقاتی بر کسی پوشیده نیست. ایجاد پل ارتباطی با اندیشمندان و متخصصان در فراسوی مرزها رسالتی بس خطیر و ارزشمند است که ضرورت وجود واحد روابط بین الملل را در مراکز دانشگاهی، علمی و تحقیقاتی امری بدیهی می سازد. در این راستا، توسعه روابط علمی و بین المللی از جمله اهداف کلی دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه به شمار می آید.

از این رو دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های جامعه دانشگاهی در صدد ارتقای همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی خارج از کشور در چارچوب اهداف علمی دانشگاه می باشد.

زمینه‌سازی جهت افزایش پذیرش دانشجویان خارجی، تلاش برای ارتقای رتبه دانشگاه در نظام‌های رتبه بندی داخلی و خارجی، پیگیری ترجمه وب‌سایت دانشگاه به زبان‌های خارجی دیگر از جمله زبان عربی (در دست اقدام) جهت شناساندن پتانسیل های موجود در دانشگاه به جامعه بین المللی از دیگر اهدافی است که این مرکز دنبال می کند.

امید است با کمک اساتید و دانشجویان محترم این دفتر بتواند در جهت تحقق این اهداف گام های شایسته ای بردارد.