چهارمین کنفرانس ملی صنعت سیمان و افق پیش رو

 

چهارمین کنفرانس ملی صنعت سیمان و افق پیش رو به همت مدیر دفتر ارتباط با صنعت و همکاری های بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری در آبان ماه ۹۷ با مدیریت اجرایی این دانشگاه و همکاری صنایع سیمان کشور برگزار شد.

دانشگاه حکیم سبزواری، شرکت سیمان لار سبزوار و ماهنامه علمی-فنی-اقتصادی سیمان از چند سال پیش همکاری ثمربخشی را آغاز کرده‌اند و توانسته‌اند با برگزاری سه دوره موفق کنفرانس صنعت ملی سیمان و افق پیش رو همکاری صنعت و دانشگاه را به مفهوم واقعی کلمه تا حدود زیادی محقق سازند.

هدف از برگزاری این کنفرانس را برقراری ارتباط تنگاتنگ میان پژوهشگران، صنعتگران و بازرگانی حوزه صنعت سیمان، به عنوان صنعت مادر می باشد. برگزاری چنین همایش هایی با مشارکت دانشگاه، صنعت و فعالین اقتصادی سبب هم افزایی و نقطه شروع مناسبی جهت همکاری بهتر این حوزه ها خواهد بود.

انرژی و محیط زیست در صنعت سیمان، اقتصاد محیط زیست و انرژی و توسعه پایدار در صنعت سیمان، ایمنی، بهداشت و محیط زیست  در صنعت سیمان، کنترل کیفیت و استانداردها در صنعت سیمان، بهینه سازی و ارتقاء فناوری های تولید در صنعت سیمان، بهینه سازی مصرف انرژی و سوخت های جایگزین در صنعت سیمان، استراتژی و راهبردهای تعمیر و نگهداری دستگاه ها و تجهیزات در صنعت سیمان و کاربردها و عملکردهای نوین در صنعت از جمله محور های اصلی این کنفرانس ملی هستند.

کمیته علمی کنفرانس را اساتید به نام و مطرح دانشگاه های برتر کشور تشکیل داده اند.

همچنین با رایزنی های به عمل آمده این کنفرانس در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و کنسرسیوم محتوای ملی و سیولیکا (Civilica) نمایه شده است،همچنین این همایش در بیش از ۲۵سایت خبری نمایه شده است.

چهارمین کنفرانس ملی صنعت سیمان و افق پیش رو ۱۳ الی ۱۵ آبان ماه ۹۷ سالن همایش های رازی-تهران برگزار شد که مهندس محسن صالحی نیا(معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت)، دکتر جعفر سرقینی (معاون امور معادن و صنایع معدنی، وزارت صنعت، معدن و تجارت)، پروفسور علی اکبر رمضانیانپور(استاد تمام دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر)، پروفسور ابوالفضل حسنی(استاد تمام دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تربیت مدرس)از جمله سخنرانان کلیدی این همایش بوند.

برپایی نمایشگاهی از توانمندی شرکت های داخلی به همراه آخرین دستاوردهای روز دنیا در زمینه صنعت سیمان از جمله برنامه هایی است که در حاشیه این همایش در نظر گرفته شد.