سلام بر شما و انشاءاله زیر سایه رحمت الهی باشید .
🌿🌺قرآن زن و خانواده (سوره نساء)

👌خصوصیات زنان شایسته و زنان ناشزه

خدای متعال در کنار اینکه زنان شایسته را متواضع و پذیرنده شوون همسری و حافظ خود در مقابل مرد بیگانه معرفی می کند برای زنی که از این وظیفه نشوز میکند و توجهی به آن ندارد، سه راهکار را بیان نموده اولا؛ شوهر او را نسبت به تقوای الهی و عاقبت این نشوز در سردی روابط همسران مطلع کند و موعظه نماید و اگر موثر نشد از ابزار عاطفی که برای‌ زن بسیار مهم است استفاده نموده و در بستر از او روی برگرداند همانگونه که ابزار جنسی برای مرد بسیار مهم بوده و زن به آن بی توجهی نشان داده.
و در مرحله سوم از زدن به نحو تغییر هیجان و دست برداشتن از لجاجت استفاده نماید، نه آنچه موجب دیه باشد ، و البته خدای متعال در اینجا مرد را به لحاظ برتری جویی از رفتار مستبدانه نهی می کند، که او از همه برتر است. پس تا جایی که بشود باید غیر علنی موضوع را حل کنند، تا منجر به رجوع به دادگاه و آشکار شدن اختلافات نگردد، اما اگر هیچکدام کارساز نشد، دو حکم از هر خانواده موضوع را بررسی نمایند .
البته اگر مرد نسبت به وظیفه خود مثلا در پرداخت نفقه نشوز نماید، به لحاظ تفاوت خصوصیات جسمی و روحی مرد، سه راهکار اول غیر از موعظه اثر بخش نیست و رجوع به محاکم شرعی لازم است.