🌿السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ خَيْرِ خَلْقِ اللّٰهِ،
سلام بر شما

🔴شبهه ،پذیرفتن روز تولد فاطمه به عنوان روز زن یعنی پذیرش کودک همسری.

پاسخ تفصیلی ؛برای پاسخ به این سوال به دو نکته باید توجه نمود، اما ابتدا باید دانست به دلیل عصمت این بانوی بزرگ، معیار سنجش سخن و عمل ایشان است و ما درستی امور را باید از طریق زندگی سیره ایشان بسنجیم :

نکته اول؛باید بدانیم یک علت ظاهری برای بیان این شبهه به تعریف کودک در قوانین بین المللي مصوب در کنوانسیون حقوق کودک بر می گردد،که آمده است؛ کودک کسی است که کمتر از ۱۸ سال سن دارد. بنابراین علت رواج ظاهری این شبهه از طرف معاندان، استناد به چنین قانونی است و این در حالی است که این قوانین مربوط به ۱۹۸۹ میلادی به بعد است و نه قبل از آن ، در حالی که ازدواج آن بانوی گرامی به حدود ۱۴۰۰ سال قبل بر می گردد،پس نمی توانیم به این طریق زندگی آنحضرت را زیر سوال ببریم.

نکته دوم ؛ اینکه خدای متعال در آیات قرآن نظیر ۷ سوره نساء، ملاک ازدواج را رسیدن به رشد مي داند و این غیر از بلوغ سیاسی و بلوغ عبادت است. این کشورها تنها یک سن برایشان ملاک است و آن ۱۸ سال است در حالی که ما برای عبادت بلوغ جداگانه و برای امور سیاسی بلوغ دیگری داریم که ۱۸ سال است، بنابراین خدای متعال داشتن رشد را ملاک ازدواج مي داند یعنی فهمی که نسبت به زندگی مشترک برای شروع زندگی می تواند وجود داشته باشد .حال با این اوصاف اگر فقط در زندگی خانوادگی ایشان،بررسی نماییم، حتی یک مورد را می توانیم، بیابیم که نشان از نبود این رشد داشته است. به عنوان مثال با وجود آنکه دختر پیامبر و دارای بالاترین جایگاه بود هرگز سوء استفاده نکرد و در کمال ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی ازدواج کرد.به شدت اهل انفاق بود و حتی لباس عروسی خود را بخشید.
در آخرین ساعتهای وداع به امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودند: ای پسر عمو در طول زندگی هرگز به تو دروغ نگفتم، خیانت نکردم و هیچگاه با تو مخالفت ننمودم. و ایشان هم فرمودند:آری ای دختر پیامبر معاذ الله که تو خلافی را مرتکب شده باشی…
بنابراین باید از کسانی که چنین شبهاتی را ایجاد می کنند، سوال کرد شما از چه چیزی میترسید آیا از اسوه بودن شخصیتی حیامند و موثر در خانواده و اجتماع و مهمتر از همه در تاریخ هراس دارید . چرا وقتی نوبت به توزیع استفاده قانونی از لوازم پیشگیری از حاملگی برای دختران دوازده یا سیزده ساله، در مدارس می شود حمایت می کنید اما وقتی سخن از ازدواج دختران با بلوغ فکری و جسمی مناسب می بینید، مخالفت میکنید؟
البته خدای متعال باز می فرماید ؛ ای رسول ،هرگز یهود و نصاری از توراضی نمی شوند ،تا اینکه پیرو آنها شوی .
به همین دلیل است که آنها زمانی سکوت اختیار می کنند که ما را از بند بند قوانین اسلام جدا کنند و زهی خیال باطل .
@maarefislam