دپارتمان علوم انسانی و روانشناسی

عنوان

استاد دوره

زمان برگزاری

مدت

نحوه برگزاری

شهریه (ریال)

مهلت ثبت نام

اصول و مبانی شخصیت کاریزماتیک 

 

سرکار خانم ماندانا اسکندری

(روانشناس بالینی ،مشاوره ، نوروتراپیست )

تابستان 1400

اوایل مرداد ماه

زمان دقیق متعاقبا اعلام خواهدشد

 

4 ساعت

   مجازی (آنلاین )

 دانشجویان حکیم سبزواری

10هزار تومان

سایر افراد:

40هزار تومان

 

اتمام مهلت ثبت نام 

با کمی کاریزما می‌توانید مدیر، سیاستمدار، پدر یا مادر و یا مربی کارآمدی باشید. کاریزما یکی از عوامل موفقیت (در واقع یکی از عوامل ناشناخته‌ی موفقیت) در رهبری است. در گذشته‌های دور هم، رهبران و شخصیت‌های کاریزماتیک وجود داشتند. این رهبران وقتی ظاهر می‌شدند که جامعه برای مواجهه با جنگ یا حادثه‌ای دیگر به اتحاد سریع مردم نیاز داشت. آنها توانایی متحدکردن افراد زیادی را دارند. آنها می‌توانند مردم را تشویق کنند تا برای موفقیت گروه از خودگذشتگی کنند. این افراد قدرت کاریزماتیک دارند. مثلا وینستون چرچیل، مارتین لوتر کینگ و نلسون ماندلا.

در ظاهر، این‌ها هیچ ربطی به دنیای تجارت یا آموزش ندارند، ولی در این حوزه‌ها هم کمی کاریزما می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد. حالا شما کاریزما دارید؟ اگر ندارید، نگران نباشید. چون با تمرین آن را به‌دست می‌آورید. به‌نظر می‌رسد کاریزما آن‌قدرها هم عامل ناشناخته‌ای نباشد. گروهی از دانشمندان به رهبری جان آنتوناکیس (John Antonakis) از دانشکده‌ی اقتصاد دانشگاه لوزان، تحقیقاتی در این مورد انجام دادند. آنها به مدیران، چند روش برای رهبری کاریزماتیک آموختند. در نتیجه، این مدیران شخصیت کاریزماتیک‌تری پیدا کردند و رهبران کارآمدتری هم شدند.

در تحقیق اول، آنها چند مدیر را به طور تصادفی از یک شرکت بزرگ سوئیسی انتخاب کردند. به گروهی از آنها آموزش کاریزما دادند و به گروه دیگر آموزش ندادند. این آموزش، سخنرانی در مورد رهبری کاریزماتیک (به همراه صحنه‌هایی از فیلم‌هایی مانند انجمن شاعران مرده) ارائه و گزارش بازخورد را شامل می‌شد. همکاران این مدیرها قبل از آموزش و سه ماه بعد از دوره، آنها را ارزیابی کردند. آنها نمی‌دانستند چه کسانی در دوره شرکت کرده‌اند. کاریزمای شرکت‌کنندگان در دوره، تا حد زیادی افزایش پیدا کرده بود.

در تحقیق بعدی، محققان به گروهی از دانشجویان MBA آموزش کاریزما دادند و سخنرانی آنها را قبل و بعد از دوره‌ی آموزشی ضبط کردند. افراد بی‌طرف این سخنرانی‌ها را بر اساس معیارهای کاریزما ارزیابی کردند. دوباره در تحقیقات به این نتیجه رسیدند که کاریزمای دانشجویان آموزش‌دیده خیلی بیشتر بود. در نهایت، این دانشجویان رهبران مؤثرتری شدند.

چه مهارت‌هایی به آن‌ها آموزش داده می‌شوند؟ محققان روش‌های زیادی را برای بهبود کاریزما (CLTها) ابداع کرده‌اند. اگر می‌خواهید کاریزمای شخصی خود را بهبود ببخشید،در این وبینار حتما شرکت نمایید .

با ارائه گواهینامه معتبر از دانشگاه حکیم سبزواری 

به نام شرکت تعاونی فناوران دانش گستر حکیم در بانک توسعه تعاون

سرفصل های دوره مبانی کاریزما و جذابیت :

  • اعتماد به نفس و قاطعیت

  • چگونه برند رفتاری داشته باشیم

  • کاریزما  یعنی چه ؟

  • قوانین کاریزما

  • چرا باید کاریزماتیک بودن را یاد بگیریم

  • شناخت مغز (دررابطه با جذابیت )

  • فرمول معرفی حرفه ای خودمان

  • ویژگی انسان های کاریزما

  • طرز فکر و باورها

  • زبان بدن

  • بیان جذاب