دبیر بزرگداشت جدول تناوبی  در دانشگاه حکیم سبزواری از درج برگزاری این همایش در صفحه معرفی همایش های بزرگداشت سال جدول تناوبی در جهان در سایت موسسه آیوپاک (اتحادیه بین‌المللی شیمی محض و کاربردی) خبر داد.

دکتر امیرحسن امیری  با اعلام این خبر گفت: موسسه آیوپاک (اتحادیه بین‌المللی شیمی محض و کاربردی) سایتی را طراحی کرده است که تمامی رخداد ها و همایش های جهانی که به مناسبت بزرگداشت سال بین المللی جدول تناوبی( ۲۰۱۹ ) در دنیا برگزار می شود را در آن به نمایش می گذارد.

عضو هیات علمی گروه شیمی افزود:  با توجه به برگزاری همایش جدول مندلیف در دانشگاه حکیم سبزواری و مکاتباتی که از سوی دبیرخانه این همایش با موسسه آیوپاک انجام شد، مستندات برگزاری این همایش برای موسسه ارسال گردید و هم اکنون نام دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان یکی از معدود دانشگاههای ایران که در این رخداد جهانی مشارکت داشته است در سایت موسسه آیوپاک به آدرس https://www.iypt2019.org/Events-worldmap درج شده اشت.

وی با اشاره به اینکه سال ۲۰۱۹، صد و پنجاهمین سالگرد فرمول‌بندی جدول تناوبی توسط دیمتری مندلیف است، گفت:  سازمان ملل با درک اهمیت شیمی در تولید مواد پایدار و سازگار با محیط زیست و برای افزایش آگاهی عمومی از نقش آن در زمینه هایی نظیر آموزش، انرژی، کشاورزی، و سلامت، سال ۲۰۱۹ را به عنوان سال بین المللی جدول تناوبی عناصر اعلام کرد.

گفتنی است همایش بزرگداشت جدول تناوبی به مناسبت صد و پنجاهمین سالگرد فرمول‌بندی جدول تناوبی با حضور اساتید برجسته کشور نهم اردیبهشت ماه در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.