شرکت دانش بنیان دارو سازی مهر و ماه از شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری، به عنوان سومین شرکت دانش بنیان نوع ۱ در حوزه دارو و فرآورده های پیشرفته تشخیص و درمان در شرق کشور به شمار می آید.

مدیر عامل این شرکت آقای مهندس رضا سعید جلالی دانشجوی دکتری آقای دکتر علی فرزی در رشته مهندسی مواد پیشرفته دانشگاه حکیم سبزواری است که در ادامه گفتگوی ما با ایشان را از نظر خواهید گذراند.

رضا سعید جلالی مدیر عامل شرکت دانش بنیان داروسازی مهر و ماه در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اینکه شرکت دانش بنیان داروسازی مهر و ماه از سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را در دو مسیر شامل لاین تولیدی( فراورده های طبیعی) و لاین تحقیق و توسعه( داروهای ضد سرطان) آغاز کرد، افزود: این مجموعه در هر دو مسیر از فناوری نانو انکپسولاسیون بهره می برد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان داروسازی مهر و ماه اظهار داشت: از مهمترین ویژگی های این فناوری، جلوگیری از تخریب دارو در محیط های پرخطر نظیر معده و روده و متعاقب آن کاهش میزان مصرف دارو است. علاوه بر این کاهش عوارض و افزایش راندمان دارو هم از ویژگی های بارز این فناوری بشمار می رود.

دانشجوی دکتری رشته مهندسی مواد پیشرفته دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر اینکه تیم علمی مجموعه مهر و ماه علاوه بر تکیه بر دانش خود که به شکل استاندارد در اختیار معدود شرکت ها در دنیا می باشد، از ظرفیت های علمی اساتید در سرتاسر دنیا بهره می برد، افزود: شرکت داروسازی مهر و ماه در سال ۱۴۰۰ موفق به اخذ گواهی دانش بنیان نوع اول از معاونت علمی ریاست جمهوری شد که در حوزه دارو و مواد پیشرفته دارویی توانست به عنوان سومین شرکت در شرق کشور در زمره شرکت های دانش بنیان نوع اول قرار گیرد.


جلالی ادامه داد: مجموعه مهر و ماه در سبد دارویی خود ۴ فراورده طبیعی با هدف درمان دیابت، قلب و عروق، کاهش وزن، فشار خون، سیستم ایمنی، ضد التهاب، کمک به خواب راحت و آرامش بخش را قرار داده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان داروسازی مهر و ماه گفت: مجموعه مهر و ماه مفتخر است در تیم علمی و فروش خود از ظرفیت متخصصان جوان و پرتلاش استفاده کند که تعداد ۵ نفر دکتری و ۶ نفر کارشناسی ارشد و ۱۴ نفر کارشناسی عضو این مجموعه هستند.

دانشجوی دکتری رشته مواد پیشرفته دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: لازم به ذکر است فرایند تولید محصولات شرکت ما در یکی از بهترین و باکیفیت ترین مجموعه های دارویی انجام می گیرد.

وی با اشاره به وجوه تمایز محصولات مهر و ماه نسبت به سایر محصولات مشابه، اظهار داشت: استفاده از فناوری نانو انکپسولاسیون، استفاده از مواد با بهترین کیفیت و بالاترین غنی، استفاده از عصاره مواد بجای پودرساده و پکیجینگ استاندارد با گرید دارویی از جمله مواد تمایز محصولات شرکت ما نسبت به سایر محصولات مشابه است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان داروسازی مهر و ماه در پایان خاطرنشان کرد: با امید به خدا در سال های نزدیک شاهد اتفاقات ارزشمندی در نظام سلامت کشور و بخصوص در حوزه ی داروهای ضد سرطان با محوریت سرطان مغز خواهیم بود.