با حضور قائم مقام وزیر، مسئولان و مدیران وزارت علوم، رئیس کمیسیون آموزش مجلس، رئیس و جمعی از مدیران دانشگاه های حکیم سبزواری و امام رضا(ع)، از سامانه جامع جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه های سراسر کشور بهره برداری شد.

روز جمعه ۶ شهریور ماه، بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس در جوار حرم مطهر رضوی پذیرای میهمانان و دست اندر کارانی بود که با تلاش شبانه روزی خود از این پس جذب اعضای هیأت علمی را در دانشگاه های سراسر کشور فرایندمدار نموده و سامانه ای را به این منظور طراحی و در این روز رونمایی نمودند.

   

این سامانه که به نام ” نور رضوی” مزین گردیده است پاسخگوی تمامی متقاضیان جذب اعضای هیئت علمی بوده و این امکان را به ایشان می دهد که بتوانند در طول فرایند جذب، از وضعیت و روند امور اجرائی تقاضای خود به طور کامل مطلع شوند.

دانشگاه حکیم سبزواری پشتیبانی فنی این سامانه را عهده دار بود.

دکتر حدادنیا در این مراسم ضمن خیر مقدم به تمامی میهمانان حاضر اظهار داشت: ” در سال ۹۳ پیشنهاد فرایند مدار شدن جذب اعضای هیئت علمی در هیئت مرکزی جذب مطرح گردید و پشتیبانی فنی این پروژه به دانشگاه حکیم واگذار شد که تلاش همه جانبه این دانشگاه را جهت پیاده سازی و کمک در اجرای این سامانه به دنبال داشت.

رئیس دانشگاه ضمن اشاره به کمک و راهنمایی های ارزنده جناب آقای دکتر رضوان طلب، رییس مرکز جذب وزارت علوم گفت:

این سامانه امروز به مرحله ای رسیده که تمام متقاضیان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه های سراسر کشور بتوانند ضمن ورود، اطلاعات درخواستی خود و نوع استخدام مورد نظرشان را از این طریق پیگیری نموده و در تمام فرایند جذب از مراحل آن مطلع شوند و مسیر حرکت پرونده خود را مشاهده کنند، دانشگاه ها نیز می توانند به صورت فرایند محور اطلاعات را از هیئت مرکزی جذب دریافت کرده و بر اساس فرایندهای تعریف شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت جذب، کار جذب اعضای هیئت علمی را انجام دهند.

IMG_2305

دکتر حدادنیا در بخشی دیگر از صحبت های خود عنوان کرد که این سامانه پاسخگوی تمام دانشگاه های سطح کشور بوده و ضمن اینکه طبق تمام استانداردهای بین المللی طراحی شده ارتباط خوبی با سایر قسمتها نظیر سازمان ثبت احوال کشور داشته و اعتبار سنجی های خود را به صورت آنلاین انجام می دهد.

رییس دانشگاه در پایان صحبتهای خود خاطر نشان کرد: دانشگاه حکیم سعی کرده است در دوره جدید با نگاه دیپلماسی علم و فن آوری به این قضیه ورود پیدا کرده و با توانی که در مجموعه دانشگاه هست می تواند چنین کار هایی را در سطح کشور به انجام برساند.

در پایان نیز با حضور دکتر تسلیمی، قائم مقام وزیر علوم، دکتر کی نژاد رئیس هیأت عالی جذب، دکتر زاهدی رئیس کمسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و دکتر رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی ضمن رونمائی نمادین از سامانه، از دست اندر کاران سامانه با اهدای لوح یادبود و تندیس سامانه تقدیر به عمل آمد.

IMG_2478