رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این دانشگاه با شرکت برق منطقه ای خراسان به منظور ارتباط منظم، مداوم و تقویت همکاری های مشترک علمی، پژوهشی و توسعه فناوری های نوین منعقد شد.

دکتر علی اصغری مولوی در گفت وگو با  روابط عمومی دانشگاه اضافه کرد: ارزش این تفاهم نامه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است که با امضای این قراردادها پیوند دانشگاه و صنعت تقویت می شود.

وی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای طرح های کاربردی مورد نیاز جامعه و بهره مندی از امکانات و ارایه خدمات مشاوره ای مرتبط با نوع فعالیت طرفین در بخش های تولیدی، صنعتی و خدماتی برای رفع مشکلات و معضلات کشور، توسعه ملی و ایجاد همکاری های تنگاتنگ منعقد شد.

وی استفاده مطلوب از توانایی های علمی، پژوهشی و کارآفرینانه اعضای هیات علمی در ارائه موضوعات پژوهشی مرتبط با فعالیتهای شرکت برق، انجام پروژه های پژوهشی، ارزیابی و نظارت برگزاری همایش ها، سمینارها و نشست های علمی و تخصصی کاربردی مشترک را از مهم ترین اهداف این تفاهم‌نامه را دانست.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری افزود: در اولویت قرار دادن عناوین تحقیقاتی و پیشنهادی شرکت، فراهم نمودن امکان ارائه خدمات علمی و آزمایشگاهی و کارگاهی مورد نیاز و برگزاری دوره های تخصصی و آموزشی برای مدیران و کارشناسان شرکت و  ارائه خدمات تخصصی و فرایندهای توسعه فناوری در راستای وظایف و فعالیت های شرکت مشاوره و همکاری در زمینه اجرای فازهای مختلف طرح های مطالعاتی و ساخت و اجرای پروژه های پژوهشی انتشار نتایج علمی پروژه های تحقیقاتی مصوب با نام مشترک دانشگاه و شرکت از جمله تعهدات دانشگاه در این تفاهم نامه است.

دکتر مولوی ادامه داد: تامین هزینه های مالی مورد نیاز پروژه ها و طرح های مشترک، حمایت از همایش ها و کارگاه های علمی مرتبط با شرکت، بهره گیری و استفاده از نتایج پژوهش ها و تحقیقات دانشگاه برای رفع مشکلات حمایت از طرح ها، پژوهش ها و اختراعات مرتبط با شرکت، حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی که نتایج آنها قابل استفاده در صنعت برق باشد و احداث آزمایشگاه های تخصصی به صورت مشترک با اهداف کاربردی برای صنعت و دانشجویان از جمله تعهدات شرکت برق منطقه ای خراسان است.

لازم به ذکر است این تفاهم نامه با همت و پیگیری دکتر حاجی آبادی عضو هیات علمی گروه برق به سرانجام رسید.