کارگاه تخصصی« آناتومی و فیزیولوژی کاربردی قلب در محاسبات مدلسازی » با تدریس دکتر اسکندری از بیمارستان کینگز کالج لندن به همت گروه مهندسی پزشکی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

دکتر اسکندری فوق تخصص تصویربرداری قلب و پزشک بیمارستان کینگز کالج لندن در حاشیه برگزاری این کارگاه به روابط عمومی با اشاره به اینکه در چندسال اخیر با محققان بیمارستان کینگز کالج لندن بر روی مباحث (computingFunctional modeling ) و استفاده این مدل ها در درمان بیماری های قلبی در حال تحقیق هستم، گفت: در یکی از سفرهایی که به سبزوار داشتم متوجه شدم دانشگاه حکیم سبزواری در این حیطه در حال انجام تحقیقاتی است.

.

وی افزود: با توجه به اینکه (computingFunctional modeling ) حیطه کاملا جدیدی در علم پزشکی است فعالیت دانشگاه حکیم سبزواری در این حوزه جای خوشحالی دارد.

دکتر اسکندری با عنوان اینکه هم اکنون مقدمات شروع پروژه ای مشترک بر روی یکی از بیماری های قلبی با دانشگاه حکیم آغاز شده است، تصریح کرد: پیشنهاد برگزاری این کارگاه از سوی گروه مهندسی پزشکی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه حکیم سبزواری مطرح شد و تصمیم گرفته شد در این کارگاه به بررسی آناتومی و فیزیولوژی کاربردی قلب و نقش این مدل های کامپیوتری در درمان بیماری های قلبی بررسی شود.SONY DSC

دکتر اسکندری از روش های تصویربرداری در علم پزشکی را یکی از قابل دسترس ترین متد برای تشخیص بیماری ها و برنامه ریزی جهت درمان آن برشمرد و اظهارداشت: امروزه روش های گوناگونی برای تصویربرداری پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و باید بدانید بدون این روش ها عملا تشخیص و درمان بیماری های غیر ممکن است.

SONY DSC

گفتنی است این کارگاه دو روزه با حضور دانشجویان مقطع دکتری مهندسی پزشکی و مهندسی الکترونیک  طی روزهای ۸ و ۹ آبان ماه برگزار شد.